خبرهای داغ:
شهردار تبریز در آیین گرامی‌داشت ۱۶ آذر مرکز علمی و کاربردی شهرداری این کلان شهر با بیان این‌که مسیر توسعه، از دانشگاه می گذرد، گفت: موقعیت‌ و قابلیت‌های مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز، باید در خدمت اهداف عملی شهر باشد.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۹۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: علی‌رغم پیشرفت‌های گسترده، هنوز انسان، محور توسعه و منشا تکنولوژی است؛ قابلیت‌های عملی این عنصر حیاتی، تنها در صورتی به بروز و ظهور خواهد رسید که با عنصر علم و دانش، مطابق باشد.

وی نقش دانشگاه را در همین ارتباط مورد توجه قرار داد و افزود: دانشگاه، مرکز علم، معرفت، خودباوری و تعهداست و محتوای آن باید در راستای رفع نیازهای جامعه تنظیم و هدایت شود.

نجفی بیان کرد: مرکز علمی و کاربردی شهرداری، با اتکا به همین رویکرد، مجموعه‌ای از دانش‌ها و مهارت‌های مدیریت شهری را گردهم آورده و برنامه‌ها بلندمدت آن، قطعاً در خدمت حوزه‌های تخصصی عمران، معماری، خدمات، شهرسازی و برنامه های هوشمندسازی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که تبریز با پنج دوره سابقه پایتختی کشور، همواره مهد فرهیختگان عرصه علم و فرهنگ و فضیلت بوده‌است، تاکید کرد: استمرار این نقش تاریخی، در گرو همت علمی و عملی دانشجویان است؛ دانشجو باید با تکیه بر خودباوری و تقویت روحیه مطالبه‌گری، همواره نقش نوید‌بخش و تعیین‌کننده در جامعه داشته‌باشد؛ و البته در مقابل، مسئولان نیز باید بستر این نقش آفرینی را در برنامه های اجرایی و محتوایی تقویت کنند.

نجفی یادآور شد: رویداد مهمی چون تبریز ۲۰۱۸، به سادگی حاصل نشده و به سادگی نیز محقق نخواهد شد؛ رساندن این چشم‌انداز فکری به سرمنزل مقصود، بدون نقش‌آفرینی دانشگاهیان میسر نیست.

 

شهردار تبریز اظهار داشت: تجربه‌های جهانی نشان می‌دهد که در شرایط محدود ظرفیت‌های تولیدی، ۷۵ درصد درآمد و اشتغال معطوف حوزه خدمات شده است؛ این شاخص، امتیازی است که می‌تواند با کارکرد دانشگاه، زمینه‌های تقویت اقتصاد مقاومتی را رقم زند.

وی یادآور شد: اگرچه تاریخ تبریز، سراسر افتخار و مباهات است، ولی معتقدم درجا زدن در تاریخ، سودمند نیست؛ چشم‌انداز مهمی چون تبریز ۲۰۱۸، فرصت مغتنمی است که می‌تواند پیشینه درخشان شهر را با فروغ بیشتری تکرار کند.

ارسال نظرات