استاندار زنجان:

لزوم حفاظت"وقف" بعنوان میراث فرهنگی برای آیندگان

"وقف" بعنوان یک اثر و میراث فرهنگی برای آیندگان باید حفاظت و نگهداری شود.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۸۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: "وقف"جزء فرهنگ های اصیل ایرانی است که بعد از ظهور اسلام ماهیت دینی، مذهبی و فقهی پیدا کرد.

اسداله درویش امیری با بیان اینکه گسترش "روحیه گذشت و بخشش از مال" در استان قابل ستایش است،افزود: وقف در کنار همه امور خیریه، به جهت رعایت مسائل شرعی و قانونی و نیت واقف از جایگاه و حساسیت ویژه ای برخوردار است. در اجرای نیات واقف نباید حقوق مردم نیز نادیده گرفته شود.

وی اظهار داشت: در روزگاری که منابع دولتی برای ساخت و ساز عمرانی وجود نداشت، ساخت پل، بیمارستان، مدرسه، حسینیه و اماکني نظیر آن جز فرهنگ عمومی و مشارکت مردمی محسوب مي شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در حوزه وقف کمال استفاده را نمود، تصریح کرد: اگر در بهره برداري از موقوفات به نحو صحیح، شایسته و منطبق با نیت واقف عمل نشود به روح وقف در جامعه لطمه وارد خواهد شد.

درویش امیری در ادامه به فعالیت گسترده انجمن های خیریه در سطح استان اشاره نمود و گفت: یکی از سرمایه های بزرگ مردم استان زنجان، راه اندازی انجمن های خیریه است که در حوزه های مختلف عمرانی، تعلیم و تربیت و درمان به ارائه خدمت می پردازند.

استاندار زنجان گفت: "وقف" بعنوان یک اثر و میراث فرهنگی برای آیندگان باید حفاظت و نگهداری شود.

درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع بقاع متبرکه اشاره نمود و عنوان داشت: بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان بعنوان پایگاه فرهنگی و مذهبی محسوب می شوند و نباید بواسطه مسائل مالی به روح فرهنگی و مذهبی این اماکن آسیب رساند.

وی ابراز كرد: بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان صرفا برای زیارت نیست و باید با استفاده از معماری زیبا و پرجاذبه، محیطی برای حضور گردشگران در اين اماكن فراهم شود.

ارسال نظرات