رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان:
حجت‌الاسلام کهساری در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: در مقابل ریال ریال بودجه‌ای که در شرایط امروز مالی دانشگاه هزینه می‌شود مسئولیم.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۶۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا کهساری در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به اینکه پیامبر(ص) از مبعث هدف داشته است و باهدف مبعوث شده‌اند و اهداف پیامبر در قرآن کریم و روایاتشان تبیین و مشخص‌شده است افزود: در چندین آیه و  ازجمله در آیه دوم سوره جمعه آمده است که هو الذی بعث فی الامیین رسولا منکم تیلو علیه ایاته و یزکیهم و یعلمهم کتابه و حکمه که هدف از بعثت انبیاء را در این آیه می‌فرماید دیگر اینکه خود پیامبر اکرم فرمود من آمده‌ام که اوصاف و مکارم اخلاقی افراد را درست کنم و تکمیلش کنم.

کهساری بیان کرد:پیامبر(ص)  موفقیت داشت موفقیت‌های ایشان  زیاد هم بود ولی به همه اهدافش نرسید چرا؟ چون پیامبر(ص)  برای جزیره العرب تنها مبعوث نشد برای قاره آسیا تنها مبعوث نشد بلکه مبعوث شد برای کل بشریت.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فردا از انسان می‌پرسند برای چه با بودجه بیت‌المال فلان کار را کردی و او موظف است پاسخگو باشد در دانشگاه هم  درمقابل هزینه کرد بودجه‌ای که به‌ویژه حالا در این شرایط فعلی با این سختی و بااین‌همه مشکلاتی که وجود دارد تأمین می‌شود ریال ریالش را باید پاسخگو باشیم کجا داریم هزینه می‌کنیم برای چه برنامه‌ای هزینه می‌کنیم این خیلی مهم است که با اهداف ما که باید همان اهداف پیامبر باشد سازگاری داشته باشد.

وی افزود: اهداف ما که میگویم همان اهداف پیامبر(ص)  است هدف ما هدف امیر المومنین(ع) است وقتی در دعای امام زمان (عج) می‌خوانیم که خدایا ما را از یاران و کمک‌کنندگان به امام زمان (عج)  قرار بده پس باید در مقام عمل هم از این عزیزان پیروی نماییم.

در شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود 48 برنامه برای ترم جاری مصوب شد که با همکاری تشکل‌های دانشجویی انجام می‌گیرد. در این شورا اعضاء و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مورد هر چه‌بهتر برگزار شدن برنامه‌های فرهنگی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها