گزارش برنامه روز دانشجو در دانشگاه تهران و سخنرانی اژه ای:
برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران روز گذشته با حضور پر شور دانشجویان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۵۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران روز گذشته با حضور پر شور دانشجویان برگزار شد.

سالن برگزاری برنامه بسیج تکمیل شده بود و بسیاری از دانشجویان به صورت ایستاده مراسم را دنبال می کردند.

 

photo_2016-12-06_14-42-571.jpg


14 و 42 دقیقه:
مقام شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم توسط مجری و حضار برنامه تکریم شد.

14 و 44 دقیقه:
شعار مرگ بر  آمریکا و مرگ بر اسرائیل در سالن برگزاری مراسم بسیج دانشجویی طنین انداز شد:

photo_2016-12-06_14-54-481.jpg
 
14 و 46 دقیقه؛ کلیپی تهیه شده از سخنان امام خمینی در رابطه با دانشگاه اسلامی و استکبار ستیزی در حال پخش است.

14 و 50 دقیقه؛ هم اکنون حجت الاسلام اژه ای وارد سالن برگزاری مراسم  بسیج دانشجویی دانشگاه تهران شد.

14 و 54 دقیقه؛ مجری برنامه: علت دعوت از حجت الاسلام اژه ای را نتیجه گیری علمی از مسائل روز کشور عنوان کرد.

14 و 58 دقیقه؛ قرائت بیانیه  توسط یکی از دانشجویان: اخیرا عده ای از نمایندگان مجلس به دنبال همه گیر نشان دادن فساد  و تطهیر کردن خود و زیر سوال بردن قوه قضائیه هستند.
آن روز که عده ای از مسئولین کشور حقوق های نجومی می گرفتند شما کجا بودید؟

15 و 2 دقیقه؛ بیت شعری که در طراحی سن برنامه روز دانشجواستفاده شده است:
 
photo_2016-12-06_15-13-15.jpg

 
15 و 6 دقیقه؛ مجری برنامه اشاره ای به خاطره حضور رییس جمهور وقت در سال 83 در دانشگاه تهران کرد که عده ای قصد تخریب برنامه را داشتند و اعضای بسیج دانشجویی با ایجاد حلقه ای در مقابل سن از آن شخص که رییس جمهور قانونی کشور بود حفاظت کردند.

15 و 8 دقیقه؛ سخنرانی حجت الاسلام اژه ای سخنگوی قوه قضائیه آغاز شد.
اژه ای گفت: بی نهایت از حضور در جمع. دانشجویان خرسندم و اگر بگوئیم از این جمع انرژی زیادی گرفتم مبالغه نکرده ام.

وی افزود:  16 آذر دارای خصوصیت مبارزه با نفوذ و سلطه بیگانه و هر نوع ظلم می باشد و به این دلیل است که باید این روز را زنده نگه داریم و گرامی بداریم.امروز دانشجوی شجاع و بصیر و انقلابی ما می تواند بسیاری از اعوجاجات و کجیها را صاف کند.
اژه ای در ادامه گفت: علاقه مندم در چنین جلسه ای بیشتر شنوای صحبت های دانشجویان باشم و سوالات شما را پاسخ دهم.

وی در ادامه گفت: امروز دشمن ما روی دو چیز، فوق العاده در حال سرمایه گذاری است. اول نفوذ در جهت تاثیر گذاری تصمیم گیری مدیران و دوم تاثیر بر روی روحیه انقلابی جوانان کشور.دشمن دنبال بی توجهی جوان نسبت به مسائل کشور است که با کمال تاسف در جاهایی هم موفق شده است.دنبال کمرنگ نشان دادن خباثت های جنایتکار بزرگ جهان است.

اژه ای در ادامه عنوان کرد: دیگر صحبتی ندارم و آماده پاسخگویی به سوالات دانشجویان هستم.

وی در پاسخ به اولین سوال که در رابطه با هجمه سنگین علیه قوه قضاییه بود  گفت:مفسدان در داخل و خارج احساسشان بر این است که قوه قضاییه امروز قدرت برخورد با همه مفسدین را دارد.برادر رییس قوه قضاییه مورد سوال بود و رییس قوه دستور داد که بدون هیچگونه ملاحظه ای پرونده این شخص پیگیری شود.

وی افزود: دشمن به دنبال کم کردن کارآیی قوه قضاییه است.زمانی می گفتند اصلا باور نمی کنیم که بستگان آقای هاشمی رفسنجانی محاکمه و بازداشت شوند.اما حال همزمان دو سه فرزند ایشان کارشان به دادسرا رسید و محاکمه شدند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: زمانی که آفای رحیمی معاون اول بود بیش از ده جلسه بازپرسی داشت که بعضی از جلسات چهار ساعت طول می کشید.

وی افزود: در زمان خاتمی پیش این آقا رفتم و به بنده گفت که شما یکی از مدیران ما را متهم به اختلاس کردید این مبلغ که چیزی نیست و من به او گفتم که شما به دنبال اتهام هستید یا دنبال مدیر. ما در رسیدگی به اتهامات اصلا به سمت و جایگاه توجه نداریم و طبق قانون بررسی می کنیم.

photo_2016-12-06_15-45-57.jpg

اژه ای با اشاره به فشارهای وارده بر قوه قضاییه گفت: امروز قوه قضاییه ایستادگی می کند و مانع بسیاری از فساد هاست و نمی گذاریم این فشارها خللی در کار ما ایجاد کند.

وی افزود: در رابطه با موضوع حساب های قوه قضاییه که بعضی افراد مطرح کردند امیدواریم از روی بی اطلاعی مطرح کرده باشند. ولی الان آنهایی که ادامه می دهند قطعا به دنبال مسائل سیاسی و حاشیه ای هستند.

وی در ادامه با توضیح مفصل در رابطه با این موضوع عنوان کرد که تمام حساب ها  حسابرسی شده است.

اژه ای در رابطه با سوال دانشجویی در مورد حکم جلب محمود صادقی نماینده مجلس گفت: آقای صادقی دارای چند موضوع است که یکی از آن شکایت چند دانشجو در قبل از دوره نمایندگی بوده. این احضاریه هم از چند ماه قبل فرستاده شده بود و عدم حضور ایشان باعث صدور حکم جلب شده بود. ایشان با احضار نمی آید ، ما و مردم چه کنیم.

وی افزود: اگر نماینده ای به فردی حتی نماینده دیگر فحش دهد نمی توان گفت که نباید مورد تعقیب قرار گیرد. آزادی بیان نماینده فقط در رای و نظارت می باشد.

اژه ای بیان کرد: طبق قانون اساسی در رابطه با موضوع حصر سه نفر، شورای عالی امنیت ملی تصمیم به حصر گرفته است و هنوز تصمیم جدیدی در این باره گرفته نشده است.ما هم اعلام کرده ایم که قوه قضاییه آمادگی رسیدگی به جرم این سه نفر را دارد.

وی درباره حقوق های نجومی بیان کرد: دراین رابطه ،12 نفر را سپاه معرفی کرده و تعدادی را  نیز دیوان محاسبات این هفته از بیمه و بانک معرفی کرده و دادستان کار بررسی را آغاز کرده است.

اژه ای در رابطه با برخورد با حسین فریدون گفت: تا زمانی که گزارشی از دستگاهی به ما نرسد ما پیگیری نخواهیم کرد و در این رابطه نیز گزارشی نرسیده و ما نمیتوانیم براساس شایعات اقدام کنیم.

در پایان مراسم اغرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هدیه ای را که بنا بود در جلسه امروز صبح به رئیس جمهور تقدیم شود در این جلسه نمایش داد. این هدیه یک عدد بلیت کنسرت روز شنبه در تالار وحدت بود.



ارسال نظرات