مدیرکل صدا و سیمای زنجان:

غفلت از عمل به تعالیم اسلامی سبب بروز تبعیض در جامعه می شود

غفلت از عمل به تعالیم اسلامی سبب بروز تبعیض در جامعه شده اما در سایه توجه به آموزه‌های دینی و انجام اعمالی از جمله وقف و صدقه عدالت اجتماعی برقرار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۳۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل صدا و سیمای زنجان در همایش وقف و رسانه ضمن تبریک روز دانشجو و هفته وقف گفت: دانشگاههای کشور از ابتدای انقلاب اسلامی استکبارستیز بودند و دانشجویان نقش مهمی در فعالیت‌های کشور ایفا می‌کنند.

مرتضی صفری با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و گرایش مردم به سطحی‌نگری افزود: واقفان خیراندیش حوزه‌های فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما کمک به تحقق عدالت اجتماعی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان به وجود فاصله‌های طبقاتی و فسادهای مالی در جامعه اشاره کرد و گفت: غفلت از عمل به تعالیم اسلامی سبب بروز تبعیض در جامعه شده اما در سایه توجه به آموزه‌های دینی و انجام اعمالی از جمله وقف و صدقه عدالت اجتماعی برقرار می‌شود.

وی به شفاف‌سازی در مورد وقف و ارائه پاسخ‌های مطمئن و صحیح در این حوزه تأکید کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که باید در سانه‌ها بیشتر به آن پرداخته شود مسئله وقف جدید با نیازهای جدید است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه فضای مجازی جامعه را به سطحی‌نگری هدایت می‌کند تا اطلاع جای آگاهی را بگیرد، ابراز کرد: بخش فرهنگی مورد هجوم قرار گرفته و رسانه‌های باید اهمیت گسترش کارهای فرهنگی را برای واقفان خیراندیش تبیین کنند.

صفری بخش فرهنگ را حوزه مظلومی در کشور عنوان کرد و گفت: جهت دادن به وقف‌های جدید با نیازهای جدید از موضوعاتی از که باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از مهمترین این نیازها حوزه فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی قابل اندازه‌گیری و قیاس نیست و با توجه به اینکه بیشتر بعد معنوی دارد و دیربازه‌ است، مردم تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند در حالی که انقلاب اسلامی اقتصادی نبوده و انقلاب اعتقادی و فرهنگی بود.

صفری با تأکید بر تربیت دینی جوانان و نوجوانان عنوان کرد: حوزه وقف می‌تواند با فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در مدارس به روشنگری و مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار