به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس :
چهارمین جشنواره هنر مقاومت روز شنبه بیستم آذرماه۱۳۹۵ از ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۹۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، محمد حبیبی دبیر اجرایی این جشنواره گفت: هنر مقاومت به هنرمندان این امکان را می دهد که درباره مردمان کشورهای که تحت ستم هستند، کار بیشتری انجام بدهند و سبب آگاهی جهان شوند. 
وی ادامه داد: جشنواره هنر مقاومت از جمله ابتکارات خوب و شایسته انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس است، برای اینکه پیشگامان هنر دینی و انقلابی را با نسل آرمان جو در حوزه فرهنگ همراه کند.
حبیبی گفت: هنر نقش ویژه ای در حفظ و انتقال هویت یک جامعه و ملت به فرهنگ ها، تمدن ها و نسل های آینده بشری دارد و هنرهای تجسمی می تواند در موضوع دفاع مقدس کمک زیادی برای به تصویر کشیدن نشانه های مختلف و رشادت های جوانان در هشت سال دفاع مقدس داشته باشد.
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره هنر مقاومت با اشاره به جزییات برگزاری این رویداد افزود: چهارمین جشنواره هنر مقاومت در بخش های نقاشی به دبیری غلامعلی طاهری، طرح های حجمی به دبیری طاهر شیخ الحکمایی، کارتون و کاریکاتور به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی و پوستر به دبیری مصطفی گودرزی برگزار می شود. دبیرکل این جشنواره دکتر حبیب الله صادقی است.حبیبی اعلام کردچهار هزار و ۳۶۲ اثر از ۷۱ کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است که به ترتیب یک هزار و ۴۰۶ اثر مربوط به هنرمندان بین المللی و ۲ هزار و ۹۵۶ اثر مربوط به هنرمندان داخلی بوده است.همچنین به مناسبت جشنواره ورک شاپ های حضوری و غیر حضوری در ۱۸ استان کشور برگزار شده است.
او ادامه داد: اتفاقی که در این دوره افتاد این بود که با ابتکاری ویژه هنرمندان را از اقصی نقاط کشور به خلق اثر دعوت کردیم. با این کار دیگر نیاز نبود هنرمند در یک زمان و مکان خاص به خلق اثر بپردازد و هنرمند می‌توانست در هر شهری که زندگی می‌کند با توجه به موضوع مورد نظر به خلق اثر بپردازد و این مهم به بهترین شکل ممکن اتفاق افتاد و حاصل آن دریافت آثار بسیار خوب در جشنواره بود که اگر بخواهیم ارزیابی داشته باشیم به جرات می‌توانم بگویم با توجه به مدت زمان برگزاری جشنواره و اعتبار ریالی در این دوره آثار بسیار با ارزش‌تری نسبت به دوره‌های گذشته دریافت کرده‌ایم.
وی گفت: از مجموع آثار رسیده به جشنواره می‌شود این نتیجه را گرفت که نسبت به دوره‌های گذشته از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار بوده است و قضاوت در این مورد را می‌توانیم به کارشناسان مربوط بسپاریم و همین جا از عموم علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم که با دیدن آثار در موسسه فرهنگی هنری صبا، کیفیت آثار را با دوره‌های گذشته مقایسه کنند.
حببیی همچنین بیان کرد: به جرات می‌توانم بگویم در دوره‌هایی که من افتخار خدمتگزاری برای هنرمندان را داشته‌ام، هیچ مشکلی با هنرمندان نداشتیم و اگر کم و کاستی بوده، از طرف امثال من که اجرای این جشنواره را برعهده داشته‌ایم، صورت گرفته است. البته با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و همکاری عالی عوامل اجرایی جشنواره ان‌شاءالله امیدوارم امسال یک جشنواره کم نقص و ایده‌آل را برگزار کنیم.
همه هنرمندان و علاقه مندان می توانند در آیین افتتاح این جشنواره حضور داشته باشند.در مراسم افتتاحیه این جشنواره هنرمندانی از کشورهای دیگر نیز حضور دارند.

مركز فرهنگي – هنري صبا در خیابان ولی عصر (عج)، خيابان طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر پلاك ۱۲۵ و در ورودي ديگر آن به نام نگارخانه خيال در خيابان ولي عصر(عج)، تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲ قرار گرفته است.

ارسال نظرات