عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نصب صندوق های مکانیزه در بنگاه های اقتصادی مشمول طرح به منظور شفافیت اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و کنترل زنجیره تامین تا توزیع است و دولت باید با تصویب آیین نامه و کمک به اجرایی شدن آن حمایت های لازم را برای اجرای این طرح انجام دهد.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۸۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،محمد حسینی افزود: بحث اخذ مالیات بر ارزش افزوده، در قانون برنامه پنج ساله توسعه مورد تاکید قرار گرفته و در قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز مجددا مورد تاکید قرار گرفته است. امروز صنوف در راستای تحقق هدف نصب صندوق های مکانیزه پیشگام شدند که دولت باید حمایت لازم را در این  زمینه داشته باشد.

وی تصریح کرد: عدم تصویب آیین نامه ماده ۱۶۹ مشکلات عدیده ای را به اجرای قانون وارد کرده و باعث شده تا قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت کامل اجرا نشود و امیدواریم این آیین نامه هر چه زودتر در دولت تصویب شود تا قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز به صورت کامل اجرایی شود.

حسینی با تاکید بر تسریع در نصب صندوق های مکانیزه فروشگاهی گفت: عمده ترین حوزه نصب صندوق، اصناف هستند و در حال حاضر شرایط لازم برای نصب صندوق مکانیزه در واحدهای صنفی فراهم بوده و ضروری است تا اجرایی شدن نصب صندوق های مکانیزه با حمایت دولت عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه  امروزه مدیریت و نظارت زنجیره تولید تا مصرف و فرآیندهای حاکم بر آن از اهمیت و جایگاه غیرقابل انکاری برخوردار است، افزود:  لازم است در کنار اصلاح زنجیره‌های تولید و توزیع ، با فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترهای لازم به‌منظور تغییر برخی باورهای غیرمنطقی و نامناسب فرهنگی فضایی را برای اصلاح الگوی مصرف به فراخور شرایط فراهم کنیم تا جامعه به سمت و سوی مصرف هدفمند و مناسب هدایت شده و از اتلاف منابع و سرمایه‌های ملی نیز جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که بر اساس قانون مقرر بود طی شش ماه وزارت صنعت، سازمان امور مالیاتی  و اتاق اصناف ایران نسبت به تنظیم آیین نامه اجرای نصب صندوق مکانیزه اقدام نمایند تا سازمان امور مالیاتی راسا نسبت به تدوین آیین نامه اقدام و آنرا جهت اعلام نظر به وزارت صنعت و اتاق اصناف و در نهایت به هیات وزیران ارسال نماید.

ارسال نظرات