معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: بازار امروز جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد اسلامی بماند باید تفکرات و فرهنگ حاکم بر آن تفکر امثال شهید دیده بان‌ها باشد، نمونه عینی اقتصاد مقاومتی باشد و اقتصاد ایران را به سمتی ببرد که از وابستگی نجات پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۶۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،سردار پورجمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه امروز در مراسم یادواره شهید دیده‌بان و 125 شهید اصناف و بازاریان استان اردبیل در حسینیه ثارالله این استان، دوران دفاع مقدس را، دوران کم نظیری دانست و اظهار داشت: اینکه در فیلم‌ها ارتش رژیم بعثی عراق را یک ارتش ضعیف با انسان‌های ضعیفی معرفی می‌کنند برداشت اشتباهی است چرا که آنها با مطالعه و بررسی همه شرایط سیاسی، نظامی و اقتصادی و وضعیت نیروهای مسلح و اینکه قطعا پیروز خواهند شد وارد عرصه کارزار شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه در اصول نظامی، هیچ یگان نظامی بدون بررسی وارد جنگ نمی شود، تصریح کرد: رژیم بعثی صدام تنها چیزی که بررسی نکرده بود این بود که در کشور ایران رهبر بزرگی است که با یک اشاره‌اش آحاد مختلف وارد عرصه کارزار می شوند، آنها توان بسیج غیرتمند، دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان، علما، معلمان و مردم را نسنجیده بودند و نمی دانستند اینها خودجوش هزینه‌های انقلاب را تامین می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد: عسگر اولادی‌ها، امانی‌ها، عراقی‌ها، حاج رضایی‌ها و دیده بان‌ها هزینه های انقلاب را در فضای خفگان قبل از انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس تامین کردند و بزرگانی مانند دیده‌بان که مورد اطمینان بازاریان اردبیل بود در خط مقدم جبهه درس انقلاب داد و هزینه‌های جنگ را تامین کرد.

سردار پورجمشیدیان  با بیان اینکه بازاریان آن زمان اردبیل با تقسیم امکانات خود پای انقلاب ایستادند، تصریح کرد: نقش بازاریان بویژه شهید دیدهبان در زمان جنگ، کلیدی و اساسی بود؛ این مرد بزرگ می توانست در خانه بنشیند و به فکر زندگی خودش باشد اما این کار را نکرد؛ بازار امروز و اقتصاد ما باید چنین نقشی را ایفا کند و راه این شهید را ادامه بدهد.

وی تاکید کرد: بازار امروز جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد اسلامی بماند باید تفکرات و فرهنگ حاکم بر آن تفکر امثال شهید دیده بان ها باشد، باید نمونه عینی اقتصاد مقاومتی باشد و اقتصاد ایران را به سمتی ببرد که از وابستگی نجات پیدا کند؛ ما نیازمند فرهنگ و تفکر امثال شهید دیده بان هستیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه خطاب به بازاران و کسبه، گفت: با کسب حلال و قاچاق نکردن، فضای سرشار از نورانیت و معنویت شهدای اصناف و بازاریان را بر فضای بازار حاکم کنید؛ کسانی که پشت حجره امثال شهید دیدهبان هستند در همه عرصه ها محل رجوع مردم باشند و به یاد داشته باشیم که بازاریانی چون شهید دیده بان اول عالم بودند و بعد کسبه.

وی ادامه داد: به خاطر داشته باشیم اگر ریشه های عمیق فرهنگیمان را از دست بدهیم دستخوش تهاجم بیگانگان خواهیم شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه افزود: اگر نبودند شهدای مدافع حرم، امروز اثری از کربلا و نجف نبود و 25 میلیون شیعه نمی توانستند در راهپیمایی اربعین حسینی با امنیت حضور داشته باشند؛ دشمن بداند اگر قرار باشد عاشورای دیگری در عالم اسلام اتفاق بیفتد عاشورایی نخواهد بود که سر امام زمان را به نیزه بزنند، آن عاشورا نتیجه اش نابودی اسرائیل و امریکا و خوارج دوران خواهد بود.

وی گفت: امنیت امروز را مدیون شهدای انقلاب هستیم کسانی که نان امنیت امام زمان را می‌خورند وعلیه شهدا و رزمندهها و مدافعان حرم حرف می زنند و ادعا می کنند که شهدای مدافع حرم حقوق می گیرند خودشان هم چند روز بروند و با داعش جنگ کنند؛ مدافعان حرم زینب سینه سپر کرده اند و بدون هیچ چشمداشتی می جنگند.

سردار پورجمشیدیان تصریح کرد: کسانی که پشت این شهدا حرف می‌زنند بدانند باید قیامت جواب زنانی  را بدهند که بی شوهر مانده‌اند؛ یادمان باشد انقلاب دست ما امانتی است که در قیامت خواهند پرسید چطور آن را حفظ کردید؛ دولت و مسئولین و علما و فرماندههان بیشتر از همه پاسخگو خواهند بود؛ پس طوری عمل کنیم که در قیامت از عهده پاسخ دادن برآییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات