در بیانیه بسیج دانشجویی البرز به مناسبت روز دانشجو مطرح شد

وجه جنبش دانشجویی هیچ گاه قابل تجزیه نبوده و نخواهد بود

روز دانشجو ممزوج با استکبارستیزی بوده و این وجه جنبش دانشجویی هیچ گاه قابل تجزیه نبوده و نخواهد بود،امروز کسانی که تفکر " کدخداباوری " داشته و به دنبال ترویج آن هستند، تلاش می کنند عدالت خواهی و استکبارستیزی دانشجو را فدای لبخند اربابان دهکده نمایند.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۴۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، بسیج دانشجویی البرز به مناسبت روز دانشجو بیانیه صادر کرد، در متن این بیانیه آمده است؛ 

بسمه تعالی

امروز 16 آذر 1395 و روز دانشجوست، روز یادآوری شهادت 3 دانشجوی بیدارِ استکبارستیز و آگاه به زمانه خویش، چند ماه پس از کودتای آمریکایی – انگلیسی 28 مرداد 1332، ریچارد نیکسون نماینده دولت مستکبر برای سرکشی از دستاورد خود در کودتا، قصد سفر به ایران را می کند.
 
وجه جنبش دانشجویی هیچ گاه قابل تجزیه نبوده و نخواهد بود

انتشار این خبر و همچنین از سرگیری روابط ایران و انگلیس، موجی از اعتراضات در دانشگاه را به همراه داشت و رژیم دست نشانده پهلوی برای جلوگیری از گسترش اعتراضات و مقابله با اقدامات دانشجویان، در روز 16 آذر 1332 مأموران مسلح خود را راهی دانشگاه تهران کرد و در دانشکده فنی 3 فرزند شجاع ملت، بزرگ نیا، شریعت رضوی و قندچی را با ضرب گلوله به شهادت رساند تا این روز به نام این سه تن و " روز دانشجو " نام بگیرد.

روز دانشجو ممزوج با استکبارستیزی بوده و این وجه جنبش دانشجویی هیچ گاه قابل تجزیه نبوده و نخواهد بود. امروز کسانی که تفکر " کدخداباوری " داشته و به دنبال ترویج آن هستند، تلاش می کنند عدالت خواهی و استکبارستیزی دانشجو را فدای لبخند اربابان دهکده نمایند.

دلشیفتگان شیطان بزرگ و ایادی آن، باید به ملت شریف ایران پاسخ دهند که گره زدن همه زندگی ملت ایران در این چند سال، به دستان به خون آغشته دشمنان این ملت آیا ثمری جز " هیچ " برای مردم ما داشته است؟ آیا دست اندازان به بیت المال و " نجومی بگیران " ذخایر این ملت هستند یا دانشمندانی که به علت بتن ریزی در تأسیسات و تعطیلی فعالیت های هسته ای کنار گذاشتند؟

دانشجویان بصیر و انقلابی به " کدخداباوران " اعلام می دارند که اگر ذره ای از آرمان های امامین انقلاب را خدشه دار کرده و نادیده بگیرند و برای خوش رقصی در مقابل شیطان بزرگ، هستی ملت را به تاراج بدهند، قطعاً در آتش خشم مردم و " انقلابیون جوان " خواهند سوخت و به زباله دان تاریخ خواهند رفت.

امروز مستکبرین عالم می دانند و عمال داخلی آنان نیز باید بدانند که « دانشجو بیدار است و ذلیت نمی پذیرد » و بدانند که در مقابل عهدشکنی، مقابله به مثل حق مسلم ماست.

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای دانشجو و پیگیری آرمان آنها در عرصه عمل، این روز را گرامی داشته و خواهان همدلی همه آحاد ملت در راستای تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب می باشد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار