ایوان الگوئی از مقاومت در برابر دشمان متجاوز دفاع مقدس است. عاشورای 59 در منطقه سارات آثار پربرکت نقش مردم در دفع خطر از کیان جمهوری اسلامی است. اقتصاد مقاومتی راهبرد نظام برای به شکست کشاندن دشمن است؛دشمن از قدرت دفاعی نظام ترس دارد و اگر اقتصاد هم ساماندهی شود بیمی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۷۸۸۳۷۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار نعمان غلامی،رئیس سازمانبسیج سازندگی کشور در یادواره سرداران و 364 شهید شهرستان ایوان گفت: در هر لحظه انقلاب باید بر گذشته مروری کرد و شرایط را رصد کردو باید بلند پروازانه گام برداشت. هیچ محفلی به سان یادواره شهداء فضای تجدید عهد و احیای انگیزه ها را خلق نمی کند. پدران، مادران و فرزندان شهداء و دلسوختگان رزمنده و کسانی که تاریخ زندگی شان مثل شمع برای ارزشها ی الهی فدا شده و این شخصیت ها از نقاط مختلف گرد می آیند و خداوند متعال نیز مجلس را برکت می دهد و زمینه درس گرفتن فراهم می شود.

سردار غلامی افزود: ما در راه آغاز هستیم و تحولات پیرامونی نشان می دهد که دشمنان چگونه برای مقابله و مبارزه بی امان با تأثیرات انقلاب و توسعه افکار ما می جنگند و چه نوعی از رفتارها را از تروریست ها شاهد هستیم. تردیدی نداریم که این مسائل برای فشار بر جمهوری اسلامی است. برای کوتاه کردن دست بلند نظام اسلامی در تأثیرگذاری منطقه است. انتشار تفکر شهدای شهرستان که گوشه ای از ایستادگی و ایثار کشور است در سایر کشورها چه حماسه هائی برپا کرده است. این تفکر راه رهائی بخش ملتهای مظلوم شده است. این برای ملت ایران افتخار بس بزرگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: خلق عظمت حماسه های ایثار نیازمند بررسی و واکاوی است و اینکه چگونه باید از این دستاوردها حفاظت کرد. ولایت بعنوان فرماندهی و عامل محرک اراده های ملت نقش اصلی دارد و مردم نیز بعنوان سربازان ولایت است که الگو آفرینی می کنند.

سردار غلامی خاطرنشان کرد: ایوان الگوئی از مقاومت در برابر دشمن متجاوز است.عاشورای 59 در سارات آثار پربرکت نقش مردم در دفع خطر از کیان جمهوری اسلامی است و این مردم تا آخرین روزهای دفاع در تنگه کوشک که مورد نیاز نظام بود عاشقانه حماسه آفریدند و جلوه ای از عظمت را خلق کردند و باید در مقابل آن سر تعظیم فرود آورد.

این یادگار جبهه و جنگبا اشاره به لزوممرور این صحنه ها در یادواره ها تأکید کرد: امروز اگر ایران اسلامی در میان همه مشکلات پیرامونی کانون امنیت و آرامش و زندگی سرشار از عزت است بدلیل همین تفکر و تشکل است که در راستای آن برای دفاع از نظام جانها هدیه شده است.چشمه سارهای زلال یادواره ها در کوچه کوچه و محله محله برگزار می شود و این دستاوردها را مردم می خواهند حفظ کنند و عزت و امنیت ما اینچنین حفظ شده است.علیرغم دشمنی و ناامنی که دشمن بدنبال آن است؛ در این یادواره ها باید گامهای جدی را برداریم ، ما که خطر بزرگی را در دفاع مقدس دفع کردیم؛ خطرهای گسترده دیگری در جنگ اقتصادی و تحریم تاکنون خنثی کرده ایم و این انگیزه های الهی می تواند گره های زندگی مردم را باز کند.

سردار غلامی افزود: با به صحنه آوردن مردم و اثبات توانائی ها می توانیم مابقی راه را هم برویم. ملت های بزرگ دنیا و نه تنها کشورهای اسلامی بلکه سایر بلاد نیز به دنبال کسب درسو بهره گیری ازدستاوردهای بسیج هستند. بسیج در عراق، سوریه ، لبنان و یمن و حتی در سایر کشورهای استکبارستیز باعث دوام شده است. ملتی که حماسه کوشک را با آن سختی ها خلق کرده استمی تواند در کمترین زمان و به سادگی مشکلات اقتصادی را حل کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اقتصاد مقاومتی راهبرد نظام برای به شکست کشاندن دشمن است و باید ترویج شود.دهها هزار نفر برای کمک به اقتصاد مقاومتی اعلام آمادگی کرده اند و ابن ایجاد انگیزه و علاقه باید به حوزه اشتغال وارد شود.

سردار غلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دشمن کاملاً از نظام ما ترس دارد زیرا در حوزه تجهیزات دفاعی و نیازمندیهای جنگی به خودکفائی رسیده ایم و در حوزه اقتصادمقاومتی ظرفیت ها را در فضای همدلی ساماندهی و حماسه ها خلق خواهیم کرد. و اگر هر آزاده ای از هرگوشه دنیا عاشق این نظام است از قبل همین دستاوردهاست که ملت ما را به پیروزی رسانده است. اگر مقاوم سازی کنیم هیچ تهدیدی برای ما نخواهد بود و الگو خواهیم شد و باید در این مسیر با شهداء تجدید میثاق کنیم. اگر شهداء می بودند یقیناً جبهه اصلی را بر حل مشکلات مردم و کارآمدی نظام و حل بیکاری قرار می دادند.

سردار غلامی در پایان نیز به نقش زنان این سرزمین در تحمل لحظات سخت بمبارانها و حماسه های کوشک و سارات اشاره و اذعان کرد که ایفای ایننقش در دفاع مقدس بر هیچ کسی پوشیده نیست.

در این مراسم نیز معروف بسطامی فرماندار ایوان به تلاشهای ستاد یادواره شهرستاندر راستای برگزاری باشکوه مراسماشاره کردو رستمی رئیس بنیاد شهید استان نیز به حضار و مهمانان خیرمقدم گفت. در ادامه ویژه برنامه هائی چون سرود و رونمائی از شناسنامه شهید جاسم امامیبرگزار شد.

ارسال نظرات