مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج در استان اجباری شد .
کد خبر: ۸۷۸۸۳۱۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
مدیر کل بهزیستی استان در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلول در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان کهگیلویه برگزار شد گفت : کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 18 هزار و 500 نفر معلول یکی از استان های است که آمار معلولیت در آن چشمگیر است.
آقای موسوی امجد با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد ناشی عوامل ژنتیکی است افزود : به منظور کاهش امار معلولیت در استان بویژه معلولیت ناشی از عوامل ژنتیکی طرح انجام مشاوره ژنتیک در استان انجام می شود.
وی گفت : با انجام تفاهمنامه ای که بین استانداری، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و ثبت اسناد انجام شده مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج روجها الزامی است و دفاتر ثبت هیچ واقعه ازدواجی را بدون گواهی مشاوره ژنتیکی ثبت نخواهند کرد .
مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به تبع افزایش نرخ معلولیت، آمار افراد پشت نوبت بهزیستی در استان هم بسیار زیاد است گفت : حدود 6 هزار نفر جامعه هدف بهزیستی در استان منتظر هستند تا زیر پوشش بهزیستی قرار گیرند که از این تعداد سه هزار نفر معلول و بقیه زنان سرپرست خانوار و متقاضی برخورداری از مستمری بهزیستی هستند.
موسوی امجد افزود : با رایزنی از طریق بهزیستی کشور، نهاد ریاست جمهوری، استاندار و نمایندگان مجلس در تلاش هستیم با اخذ سهمیه، این افراد از خدمات مستمر بهزیستی برخوردار شوند؛ ضمن اینکه این افراد هم اکنون از خدمات غیره مسمتر بهزیستی نیز برخوردارند .
در پایان این مراسم از افراد معلول که در زمینه های مختلف به موفقیت هایی دست یافتند تجلیل شد .
ارسال نظرات