مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در گفتگو با «بسیج» خبر داد
جهانسوز گفت: تاکنون طرح علمی کردن کشاورزی در بیش از 1200 نقطه از کشورمان اجرایی و نتایج خوبی در افزایش محصولات داشته است
کد خبر: ۸۷۸۸۲۷۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰

محمدرضا جهانسوز مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه به دانشمندان داخلی ،تقویت خودکفایی و علمی کردن کشاورزی است.

وی با بیان اینکه باید شکاف وضعیتی در کشاورزی را از بین ببریم افزود: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور مبادرت به علمی کردن کشاورزی کرده است که این طرح بر اساس رفع مشکلات موجود در کشاورزی است و قصد داریم از طریق فرایند عملکردی وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب، در کشاورزی برسانیم.

جهانسوز بیان داشت: کشاورزان نمونه تمایل خاصی برای اجرایی کردن علمی شدن کشاورزی دارند و از این طریق، توانسته اند تولیدات بالایی داشته باشند چنانچه این میزان افزایش به 2تا 18 برابر هم رسیده که در آن بیش از حد و میزان متوسط ملی لحاظ شده است.

مسوول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با انتقاد از علمی نکردن کشاورزی توسط مسوولان امر ابراز داشت: یکی از دلایلی که این مسائل اجرایی نمی شود این است که به مسائل علمی در صنعت، معدن،کشاورزی و تجارت  توجه خاص نشده است.

وی در ادامه بیان داشت: بر اساس طرح علمی کردن کشاورزی از توانایی مهندسان بسیجی ،کشاورزان خبره و پایگاه‌های روستایی بهره گیری شده و تاکنون بیش از ده هزار مهندس کشاورزی در طرح علمی کردن کشاورزی شرکت کرده اند. در این راستا توانسته ایم کمیته‌های علمی در پایگاه های روستایی را راه اندازی کرده و از مربیان مجربی استفاده کنیم. از این جهت ما تسهیلاتی برای کشاورزان و مهندسانی اختصاص داده ایم که افزایش محصول کشاورزی داشته اند.

جهانسوز خاطرنشان کرد: تاکنون طرح علمی کردن کشاورزی در بیش از 1200 نقطه از کشورمان اجرایی و نتایج خوبی در افزایش محصولات داشته است؛ امیدوارم  در چشم انداز توسعه 1404  کمک ویژه ای از سوی متولیان امر به ویژه وزارات جهاد کشاورزی صورت گیرد تا بتوانیم تولیدات کشاورزی را در این چشم انداز به 2 برابر افزایش دهیم.

وی در خاتمه افزود: در طرح علمی کردن کشاورزی،آموزش مرتبط به 6 هزار نفر مربی ارائه کرده که موفق به تهیه نرم افزارهایی در این زمینه با همکاری سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی شدیم.

ارسال نظرات