امام جمعه شهرستان رودسر جنبش دانشجویی و حرکت سیاسی دانشجویان ما باید برعلیه استکبار و استبداد باشد و دانشجویان برای عدالت خواهی فعالیت کنند.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۶۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رودسر، حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه آزاد رودسر برگزار شد گفت: 16 آذر بهترین فرصت برای مرور جانفشانی دانشجویانی است که در مقابل گلوله های حکومت پهلوی سینه ستبر کردند تا به همگان بفهمانند آن نظام فاسد باید از بین برود.

وی افزود: پیام 16 آذر و 13 آبان دانشجویان به دشمنان کشور این بود که ایران برای ایرنیان است و هیچ غاصبی نمی تواند حتی وجبی از خاک کشور را از آن خود کند و امروز دانشجویان از سال 32 بصیرتر و بیدارتر شده اند.

وی ادامه داد:جنبش دانشجویی و حرکت سیاسی دانشجویان ما باید برعلیه استکبار و استبداد باشد و دانشجویان برای عدالت خواهی فعالیت کنند.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: جنبش دانشجویی 5 شاخصه دارد، آرمانگرایی در مقابل مصرف گرایی ، صدق و صفا و خلوص ، رهایی از وابستگی های گوناگون حزبی سیاسی ، ظلم ستیزی و استکبارستیزی و پنجمین شاخص آن منطق ، تفکر و بینش صحیح است.

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: دانشجو نباید بی تفاوت باشد اگر دانشجویی بی تفاوت از کنار مسائل روز کشور بگذرد به دانشجویان 16 آذر 32 خیانت کرده است.

وی در پایان از دانشجویان خواست در کنار علم آموزی به تهذیب نفس بپردازند چرا که علم و موفقیتی که در راه خدا نباشد همانند خلبانیست که با یک دکمه هزاران انسان را می کشد. وی علم داشت ولی تهذیب نفس و خداترسی نداشت.

در پایان این مراسم به تعدادی از دانشجویان نمونه جوایزی به رسم یادبود اهداء گردید.

ارسال نظرات