معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تخصیص اعتبار لازم برای 31 استان جهت تجهیر و راه اندازی پارکهای بانوان خبر داد و گفت: برای هر استان حدود 100 میلیون تومان و برای سردشت حدود 500 میلیون تومان تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۹۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شهیندخت مولاوردی در نشست با زنان فعال و کارآفرین آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد پس از استماع تمام مطالبات مطرح شده از سوی نمانیدگان زن اقشار مختلف گفت: مطالبات مطرح شده و نیازمندیها در دستور کار ملی ماست.

وی افزود: با هدف شناسایی، سامان دادن و حل مشکلات زنان آسیب پذیر جامعه و جلب مشارکت حداکثری و مدیریت این ظرفیتها برنامه هایی را اجرا کردیم و ترویج همکاریهایی شبکه ای راهبرد مورد نظر ماست.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: تلاش داریم تا با ایجاد حساسیت در دستگاههای متولی اراده ملی برای پیگیری مباحث زنان در کشور به وجود آوریم و توانسته ایم تا حدود زیادی حساسیت لازم را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: جهت تحقق توسعه متوازن منطقه ای که از آن بعنوان عدالت جنسیتی که شاخه و شعبه ای از عدالت اجتماعی است و با توجه به بررسی وضعیت موجود و انواع عدم تعادلها و بخشهای متعدد این حوزه، ‌بازار کار و ... تلاش داریم توازن لازم را ایجاد کنیم.

مولاوردی با بیان اینکه آرمان مقدس جمهوری اسلامی ومیثاق ملی کشور تحقق عدالت جنسیتی است،‌ گفت: امیدواریم زنان شاغل و کارمند به وضعیتی برسند که محبور نباشند برای ایفای نقش های زنانه خود دست به انتخاب بزنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بازار عدم تعادل جنسیتی وجود دارد بازار کار غیر رسمی به سمت زنانه شدن در حال حرکت هست و با توجه به وضعیت موجود، اشتغال نیروی کار ارزان و استثمار نیروی کار زنان به هیچ وجه مناسب نیست و برای اینکه بتوانیم سیاستگذاری لازم را با توجه به واقعیت های موجود انجام دهیم برای بهبود فرآیند و بهبود بخشی برای اتفاقات بازارغیر رسمی برنامه ریزی هایی داشته ایم.

وی گفت: سند سیاستی اجرایی اشتغال پایدار زنان برای دو گروه زنان سرپرست خانوار و زنان و دختران فارغ التحصیل دانشگاهای با اولویت مناطق محروم در نوبت رسیدگی است.

مولاوردی با اشاره به اینکه آسیبهای اجتماعی با توجه به حساسیت به وجود آمده در سطح عالی نظام در شورای اجتماعی کشور پیگیری می شود،‌گفت: در تمام دستگاهها ستاد مقابله با آسیبهای اجتماعی به وجود آمده و گزارش اقدامات فوق العاده به رهبر معظم انقلاب ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در جهت حمایت از بازاریابی، بازارداری و بازار رسانی از تولیدات زنان در 21 استان بازارچه صنایع دستی زنان تشکیل شده،‌افزود: در جهت استاندارد سازی، برند سازی و ایجاد زمینه صادرات برنامه ریزیهایی صورت گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در مجلس ارائه شده تا در اسرع وقت به تصویب برسد.

مولاوردی افزود: بسته حمایتی برای زنان شاغل با حمایت سازمان برنامه و بودجه در جهت توازن و تعادل در زندگی زنان شاغل ارائه شده است.

وی گفت: در استان طرح تاب آوری اجتماعی به امضای استاندار رسیده و آماده اجراست و با صندوق کارآفرینی امید حدود 20 میلیارد تومان برای طرحهای کارآفرینی کل کشور اختصاص داده شده است.

مولاردی از تخصیص اعتبار لازم برای 31 استان جهت تجهیر و راه اندازی پارکهای بانوان خبر داد و گفت: برای هر استان حدود 100 میلیون تومان در نظرگرفته شده است.

وی در پاسخ به مطالبات مطرح شده از سوی فتاح پور نماینده بانوان سردشت افزود: برای سردشت حدود 500 میلیون تومان برای ایجاد پارک بانوان تخصیص داده شده است و از ضروریات سردشت است تا کلینیک تخصصی برای مصدومان سردشت پیگیری می شود تا بخشی از آلام غیرقابل جبران این عزیزان کاهش یابد.

ارسال نظرات