خبرهای داغ:
به دنبال سخنان جنجالی نماینده مردم بوکان در جمع دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی و پرستاری بوکان که در آن به شدت علیه وضعیت نابسامان شهری موضوع گرفت اعضاء شورای شهر بوکان در جوابیه های جداگانه علیه سخنان عثمانی واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۹۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به دنبال سخنان جنجالی نماینده مردم بوکان در جمع دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی و پرستاری بوکان که در آن به شدت علیه وضعیت نابسامان شهری موضوع گرفت اعضاء شورای شهر بوکان در جوابیه های جداگانه علیه سخنان عثمانی واکنش نشان دادند.

متن کامل این واکنش ها در زیر می آید.

امیر نصری رئیس شورای اسلامی شهر بوکان در واکنش به سخنان "محمد قسیم عثمانی" نماینده مردم این شهر در مجلس که در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد مطرح شد، در تماس تلفنی با خبرنگار کانی پرس گفت: برخلاف سخنان آقای عثمانی وی نیز مانند آقای بیگلری نماینده سقزو بانه و محمود زاده نماینده مهاباد می تواند شورای شهر بوکان در ساماندهی وضعیت شهری یاری کند و همکار شورای شهر باشند.

وی افزود: آقای عثمانی نه تنها با شورای اسلامی شهر بوکان، همکاری نکرده است بلکه در انتخابات شورا در سال 92 و عزل و نصب شهرداران بوکان به شدت دخالت می کرد. زمانی از آقای فیضی به عنوان یک فرشته یاد می کرد و زمانی دیگر آن نامه را برای استانداری در خصوص آقای فیضی نوشت.

نصری در ادامه تصریح کرد: تنها چند روز بعد از پایان انتخابات سال 92، آقای عثمانی با برگزاری نشستی با تعدادی از اعضای شورای شهر بوکان در انتخاب هیئت رئیسه شورا نیز دخالت کرد.

وی ضمن اشاره به بحران مالی در شهرداری بوکان گفت: جناب آقای عثمانی برای پیروزی درانتخابات گذشته مجلس از تیم سردار استفاده کردند وبعد از آن توپ سردار را با وجود این همه مشکلات و رکود اقتصادی به زمین شورا وشهرداری انداختند و همیشه به جای کمک و مساعدت مشکل ساز بودند و ده ها مورد و مسئله دیگر...

آوات دکاندار یکی دیگر از اعضاء شورای شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوکان نیز در جوابیه ای که در اختیار رسانه ها قرار داد به شدت نسبت به سخنان نماینده مردم بوکان در مجلس واکنش نشان داد و اعلام کرد تا آخر منتقد شما خواهم بود.

متن کامل سخنان اوا دکاندار به شرح زیر است:

جناب آقای عثمانی هربار که به میان دانشجویان آمدید و درحضورتان سخنرانی فرمودید از وضعیت نابهنجار شهری و مشکلات شهری و عمرانی ودر صدرجدول از شورا و شهردار بعنوان بزرگترین سد در برابر اعمال خود و همچنین مظنونان درجه اول کم کاری نام بردید و خودرا از تمام کارهایی که نکردید و البته نتوانستید انجام دهید مبرافرمودید.

بنده هم مثل حضرتعالی خودرا از جامعه دانشگاهی می دانم و براین باورم در تعاملات اجتماعی و حل معادله های سیاسی اجتماعی امروز علی الخصوص انتخاباتهای پیش رو نقش دانشجویان دوچندان است و این موضوع بسی جای خوشحالی دارد و قطعا کارهای همه ی مسولین توسط این قشر رصد می شود و در زمانهای آتی نمود خود را بیشتر نشان خواهد داد.

درهرحال بنده بعنوان عضو شورای شهر بعضی از فرموده هایتان را مورد تایید قرار می دهم که از اولین روزهای آغاز بکار این دوره با وجود تعداد کمی از اعضای شورا هرگز نتوانستید دخالت کنید و به نوعی از ورود به شورا منع شدید که صد البته در شکل اینگونه بوده است اما در پس پرده به گونه ای دیگر، که متاسفانه در آرای شورا همیشه به صورت غیر مستقیم رل اصلی را بازی می کردید ودراصل کم کاریهای این دوره اتفاقا بیشتر در زیر سیطره فکری حضرتعالی بوده است که رد صلاحیت شهرداران منتخب این شورا نمونه بارزی از آن است و صدالبته قضاوت آن را به همشهریانم واگذار می کنم.

اگر شورای این دوره ضعیف و یا کم کار بوده (بنده به ضعف خود اقرار می نمایم) اما حضرتعالی که خودرا سرامد نمایندگان می دانید خودرا در طول این سه دوره چگونه ارزیابی می کنید؟؟

آیا ما در سخنرانی و تریبونهایمان طرحها، وعده هاو خط و نشانهای انتخاباتی شما را از جمله سد شهریکند و یا خط راه آهن و پتروشیمی و کارخانه قند و دانشگاه سراسری و کمربندی و سیلو و بیکاری جوانان و اخذ بودجه های آنچنانی برای بوکان و مشکلات روستاها و جاده های قاتل بین شهری و گاز و مشکلات و کشاورزان و ورزشکاران و هنرمندان اسمی برزبان آورد یم ؟اما تعجبم در این است که چرا حالا شما و دراین زمان نقد و حملات پی درپی به شورا را در برنامه کاریتان قرارداده اید؟ برایم جالب است و این زمان تداعی 4 سال پیش دقیق در چنین روزهایی است که شورای قبل را مورد حمله انتقادی قراردادید و زمینه دخالت صددرصدی خود را در انتخابات مهیا کردید کاری که بارها و بارها برای انجامش از مردم عذر خواستید.

اما مثل اینکه این بارهم باز همان راه قبلی را می پیمایید ودوباره در فکر ائتلافی دیگر با نام دیگر و بصورتی دیگر هستید. من اصلا برای این موضوع ناراحت نیستم چون اگرباز اینکار را انجام دهید باز دوباره مجبور به عذرخواهی دیگری در انتخابات بعدی خواهی شد اما جناب عثمانی این اعضای شورا همان اعضایی هستند که دوره قبل نوید آمدنشان را بانگ سردادید و گاها اعلام می فرمودید که اگر در آتی مشکل داشتند بنده را مقصر بدانید و حالا از نظر شما همان افراد منفور خاص و عامند و باز شما این دفعه با ورود به هیات ریسه مجلس و کمیسیون شوراها و دسته بندی های شخصی تان زمینه ورود 7 نفرتان را مهیا خواهی کرد غافل از اینکه این مردم هستند که تعیین می کنند نه شخص حضرتعالی.

اتفاقاانتخابات این دوره شوراها آیینه اعمال شماست اگر مردم از شما رضایت داشته باشند قطعا افرادتان رای خواهند آورد و اگر نه که قطعا دوباره از ائتلاف هشت نفریتان سه نفر رای می آورد که بعدها دونفرشان شدید مخالفت خواهند شد و تاجایی که درانتخابات رقیبتان خواهند شد و محبوبیتشان را دوچندان خواهند کرد ودوباره شکستی دیگر در کارنامه کاریتان ثبت خواهد شد.

می دانم از همین امروز زمینه ردصلاحیتم را می چینید همچنانکه چیده اید وتا جایی که می توانید بنده را مورد مهر خود قرارخواهید داد اما باکی نیست چون نه کاندیدا خواهم شد ونه حاضرم با ورود مجددم به انتخابات شوراها معادلات خودرا با ریا کردن و چشم پوشی از بعضی مسایل پشت پرده عوض کنم.

ولی یک موضوع را خاطرنشان کنم اگر خدای نکرده روزی مجددا کاندیدا شوم مطمین باشید در کابینه و ائتلافتان هرگز نخواهم بود و تا زمانی که به این شیوه حرکت کنید منتقدتان خواهم بود و البته بنده قبلا از مردم عزیزکه همانا ولی نعمتانم بوده و هستند انچه لازم بوده در باب بزرگی و عزیزی دریافت کرده ام. از همین حالا هرانچه لازمست در جوابیه هایتان، نقدهابتان،سخنرانی هایتان درمورد بنده اعمال فرمایید تا اگر ضعیف جلوه دادن من باعث خرسندیتان می شود به آرامش برسید. اما بعنوان یک شهروند به حضرتعالی پیشنهاد می کنم کمی بجای کارهای تشریفاتی و سخنرانی های خودخواهانه یتان مثل نماینده مردم مهاباد جناب آقای محمودزاده که پرتلاش ،ساده، صمیمی به فکر مردم عزیز بوکان و حومه باشید و به جای محکوم کردن شوراهای این دوره و دوره قبل یاریگرشان باشید نه تخریب کننده.

در آخر عرایضم برایتان از خداوند منان آرزوی طول عمر دارم، چون با وجود شما انگیزه بنده دوچندان خواهدشدو یک شعارتان را در دوره اول به یاد می آورم و بعنوان یادگار درفکر و ذهنم گذاشته ام و حالا همان را به خود شما تقدیم می کنم; (زنده باد مخالف من)

محمدآوات دکاندار

ریس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوکان

ارسال نظرات