خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از 145موقفه در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد 12 مورد در شهر بوکان بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۸۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی در حاشیه آئین افتتاحیه پروژه موقوفه مسجد سید جمال الدین شهرستان بوکان گفت: در سال جاری بیش از 145موقفه در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد 12 مورد در شهر بوکان بوده است.

حجت الاسلام جوانبخت افزود: در حالی که بیشتر موقوفات مردم استان به مراسمات شهادت سرور و سالار شهیدان تعلق دارد ولی در کنار آن نیز ما تاکنون در زمینه های همچون پزشکی، آموزشی و ... ده ها باب موقوفه داریم که نشان می دهد مردم به سنتی حسنه در میان مردم تبدیل شده است.

وی در این گفتگو عنوان کرد: از اول سال جاری تاکنون بیش از 500 سند موقوفات ثبتی شده و امید می رود طی 5 سال اینده تمام موقوفات استان دارای سند رسمی شوند.

حجت اسلام جوانبخت ادامه داد: بیشترین موقوفات استان در استان مربوط به شهرهای تکاب، خوی، ارومیه، مهاباد، میاندواب و بوکان است که امروز شاهد افتتاح دو طرح بزرگ موقوفه ای در شهرهای مهاباد و بوکان بودیم.

این مسئول استانی در مورد طرح موقوفه مسجد سید جمالدین اسد آبادی بوکان گفت: پروژه بزرگ موقوفه سید جمالدین اسد ابادی بوکان در مساحت 237 متر و زیر بنای 808 متر در سه طبقه به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه شامل بخش های درمانی، خدماتی و اداری است که در نوع خود در سطح استان بی نظیر است.

حجت السلام جوانبخت گفت: هزینه احداث این پروژه توسط بخش خصوصی و همچنین موقوفات مردم تامین شده است.

لازم به ذکر است با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، امام جمعه بوکان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه موقوفه سید جمالدین اسد آبادی به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات