خبرهای داغ:
بعد از سالها انتظار

بخش زایمان بوکان استاندارد سازی می شود

کارشناس امور بیمارستان های معاون درمان از پیش بینی 8 اتاق LDR برای بخش زایمان بیمارستان بوکان و استاندارد سازی آن خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۸۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علیرضا حسینی که به اتفاق جمعی از کارشناسان به منظور بررسی نحوه چینش بخشهای طرح توسعه به بوکان سفر کرده بود،گفت: در طرح توسعه ای و استاندارد سازی که برای بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان پیش بینی شده، 8 اتاق LDR احداث می گردد که بعد از تحویل طرح توسعه و جابجای برخی از بخشها صورت می گیرد.

وی افزود: سیستم LDR سیستمی است که فرآیند لیبر، زایمان و پس از زایمان در یک اتاق با یک تخت و براي یک مادر انجام می شود. تخت این اتاق قابل تبدیل به وضعیتهای مناسب برای لیبر و زایمان می باشد.

حسینی ادامه داد: در این طرح یکی از بستگان(شوهر،مادر،خواهر و ...) می تواند در زمان لیبر و زایمان زائو را همراهی نماید که باعث آرامش روحی و روانی مادر خواهد شد.

محمد عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان هم در در این زمینه گفت: بخش زایمان بیمارستان بوکان که هم اکنون حدود 330 متر مربع می باشد به بیش از 620 متر مربع افزایش پیدا می کند.

وی افزود: سالانه بیش از 5 هزار زایمان در بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان صورت می گیرد که همین امر لزوم توسعه بخش زایمان را دوچندان می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان اضافه کرد: استاندارد فعلی زایشگاه‌های ایران استاندارد LDR است که مزیت اصلی این استاندارد قرار گرفتن سه مرحله زایمان(آمادگی برای زایمان، زایمان، بهبودی پس از زایمان) در یک فضاست.

دکتر عباسی خاطر نشان کرد: اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طرف ترویج زایمان طبیعی، کاهش سزارین و حفاظت از سلامت روحی، روانی و جسمی مادران باردار است.

اضافه می نماید در شش ماهه نخست سال 95در شهرستان بوکان 66 درصد زایمانها به صورت طبیعی و 34 درصد به صورت سزارین اتفاق افتاده است.

ارسال نظرات