گلعلی بابایی در گفتگو با «بسیج»:

"یتیم خانه ایران" افشاگر جنایت استعمارگران است/ دانستن این واقعه تاریخی برای نسل امروز لازم است

نویسنده و راوی دفاع مقدس گفت: دانستن این بخش از تاریخ برای جوانان و نسل امروز واقعا لازم است چرا که می توانند بین این واقعه و انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی تطبیق دهند.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۲۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
گلعلی بابایی نویسنده و راوی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: فیلم "یتیم خانه ایران" فیلمی افشاگرانه و مستندی است از بخشی از تاریخ فراموش شده کشورمان.

وی افزود: در تاریخ کشور ما این بخش متاسفانه فراموش شده و نیست. دانستن این بخش از تاریخ برای جوانان و نسل امروز واقعا لازم است چرا که می توانند بین این واقعه و انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی تطبیق دهند. چون در آن جنگ، ایران نه طرف مقابل بود نه درگیر جنگ ولی به لحاظ اینکه تحت سیطره انگلیس بود و دولتمردان ما وابسته به انگلیس بودند ناخواسته ضربه مهلکی خورد و بیش از چهار میلیون نفر از مردم ایران از قحطی و گرسنگی و بیماری کشته شدند.

نویسنده و راوی دفاع مقدس تصریح کرد: اگر یک تحقیق تاریخی صورت بگیرد معلوم می شود که چرا در ایران که یک کشور حاصلخیز است مردم ما باید از گرسنگی تلف شوند و این مشخص می سازد که دولت استعمارگر انگلیس برای اینکه بتواند ارتش خود را نگه دارد ارزاق مملکت ما را می برده و به سربازان خود می داده است. این فیلم یک مقطع فراموش شده تاریخی را معرفی می کند لازم است خیلی ها به دیدن این فیلم بروند.

ارسال نظرات