رئیس دانشگاه مازندران:

ضدیت با استکبار آمریکا باید عملا به اثبات برسد/ مهمترین پیام دانشجوی انقلابی مبارزه با استعمار و استکبار است

هر جناح سیاسی که خود را ملیت ایرانی می‌داند باید ضدیت خود را با آمریکا و دخالت آمریکا اثبات کند زیرا تجربه نشان داد که این کشور هیچگاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۰۷۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به بیداری و داشتن بصیرت دانشجویی بیان داشت: مهم‌ترین پیام روز دانشجو، مبارزه با استعمار و استکبارستیزی است و دانشجویان باید هوشیارتر از گذشته باشند و به درستی مسائل پیش روی خود را رصد کنند.

سید خلاق میرنیا به مناسبت روز دانشجو  با گرامی‌داشت روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان بهترین و مهم‌ترین اقشار جامعه هستند که آینده جامعه با جذب این فارغ التحصیلان در نهادها و ارگان‌های اجتماع شکل می‌گیرد.

وی افزود: بعد از کودتای برعلیه مصدق دانشجویان در آذر 1332 بر علیه دخالت‌های آمریکا تظاهرات کردند و سه دانشجو در این تظاهرات به شهادت رسیدند.

میرنیا گفت: تظاهرات اصلی دانشجویان، تظاهرات برعلیه دولت آمریکا بود که برای حفظ منافع خود در امور همه کشورها دخالت می‌کند.

وی گفت: هر جناح سیاسی که خود را ملیت ایرانی می‌داند باید ضدیت خود را با آمریکا و دخالت آمریکا اثبات کند زیرا تجربه نشان داد که این کشور هیچگاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.

میرنیا افزود: برخی افراد و حزب‌ها چشم خود را بر جنایات و بی‌تعهدی آمریکا می‌بندند که باید بدانیم این کشور و دیگر کشورهای استعمارگر مانند انگلیس هیچگاه چیزی برای ملت و کشور ما نخواستند بلکه همیشه به دنبال منفعت خودشان بودند.

رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: آگاهی، استکبارستیزی، شجاعت، جسارت و روحیه آزاداندیشی از مهم‌ترین خصوصیات دانشجویان است که باید با تحصیل علم و دانش و افزایش آگاهی در دنیا در جهت سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

میرنیا گفت: به مناسبت روز دانشجو میزگرد سیاسی با حضور اساتید دانشگاه مازندران با موضوع شناخت دخالت‌های آمریکا در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم انسانی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: 14 هزار و 700 دانشجو در 11 دانشکده مشغول کسب علم هستند که از این تعداد هزار نفر در مقطع دکترا، دو هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها