مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
فراهانی گفت: نبود امکانات گرمایشی در مدارس مناطق محروم مسئله تعلیم و تعلم دانش آموزان را تحت الشعاع خود قرار داده و عملاً حواس بچه ها به درس نیست بلکه دائم به فکر تأمین گرمای کلاس خود هستند تا درس را بفهمند.
کد خبر: ۸۷۸۸۰۱۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا فراهانی مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کمبود امکانات گرمایشی در مدارس مناطق محروم در فصل سرما اظهار داشت: دانش آموزان برخی مناطق کشور از داشتن لباس گرم و وسایل گرمایشی در مدرسه و خانه هایشان محروم هستند و همین مسئله موجب مریض شدن و عقب افتادن از درس و کلاسشان می شود و متأسفانه هزینه درمان هم ندارند.

وی افزود: حق طبیعی دانش آموزان است که بخاری ایمن در مدرسه داشته باشند که متاسفانه این مسئله به یک معضل جدی تبدیل شده است؛ برخی مدارس شبانه روزی مشکل سوخت و تعمیر وسایل گرمایشی دارند، دانش آموزان در مدارس کپری و دور افتاده هیزم می آورند و در وسط چادر و کپر آتش درست می کنند و خود را با آن گرم می کنند که بسیار هم خطرناک است؛ زیرا مدارس کپری خیلی سریع دچار حریق می شوند.

حجت الاسلام فراهانی خاطر نشان کرد: مشکل نبود وسایل و امکانات گرمایشی در مدارس مناطق محروم کشورمان درس و تعلیم و تعلم دانش آموزان را تحت الشعاع خود قرار می دهد و عملاً حواس بچه ها به درس نیست بلکه دائم به فکر تأمین گرمای کلاس خود هستند تا درس را بفهمند.

مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت تصریح کرد: تا اتفاقاتی مانند حادثه شین آباد نیفتاده باید یک فکری به حال این قصه تلخ شود ؛ در حال حاضر در رودبار 25 مدرسه کپری، عنبر آباد30 مدرسه کپری و در استان های مرزی سیستان بلوچستان و هرمزگان نیز مشکلات زیادی در این رابطه داریم که باید برطرف شوند.

وی در خاتمه تاکید کرد: نمایندگان این مناطق باید این مسائل را در صحن علنی مجلس بیان کنند زیرا قطعا تاثیر گذار خواهد بود؛ باید از وزیر آموزش و پروش بخواهند که یک اقدام عاجلی در رابطه با تامین لباس های گرم و همچنین امکانات گرمایشی در مدارس مناطق محروم صورت دهد.


ارسال نظرات