مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان:
12 میلیارد و 200 میلیون تومانی مساعدت‌های مالی توسط خیران در سال 94 به انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان اهدائ شده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۰۱۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان با اشاره به تقدیم مساعدت‌های مالی 12 میلیارد و 200 میلیون تومانی خیران در سال 94 به انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان عنوان کرد: مهرانه 100 درصد این کمک را در قالب خدمات مربوط به درمان و دارو به بیماران برگردانده است.

مهندس اصغر وثوق عصر دیروز در جشن بزرگ حسابداران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی مهرانه برگزار شد، اظهار کرد: مهرانه حاصل دسترنج اقشار مختلف مردم اعم از بی‌سواد و باسواد و با هر سطح طبقاتی است که به منظور مقابله با بیماری سرطان تأسیس شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین داروهای مبتلایان ادامه داد: بیماری سرطان در سطح کشور جزو بیماری‌های خاص محسوب نمی‌شود تا بیماران تحت پوشش حمایت‌های دولتی قرار گیرند.

مهندس وثوق با اعلام اینکه " دردناک است که جوان 23 ساله برای تهیه 15 آمپول قیمت 15 آمپول 170 میلیون تومان هزینه کند، در انجمن با بیمارانی مواجه‌ایم که سرطان تمامی زندگی‌شان را از آنان گرفته چرا که برای تهیه 4 آمپول باید مبلغ 100 میلیون تومان هزینه می‌کردند" خطاب به جمع حاضر گفت: این جملات تنها روایت ذره‌ای از دردهای بیماران مبتلاست. سرطان بزرگ است به طوری که دولت‌های نخست جهان نیز قادر به مقابله با آن نیستند.

وی با بیان این‌که مهرانه به دست انسان‌های وارسته و خیر از جمله پروفسور یوسف ثبوتی، دکتر نهاوندیان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی و سیدرضا میرکریمی، کارگردان برجسته کشوری شکل گرفت، خاطرنشان کرد: 61 نفر به عنوان هیئت امناء در انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان فعالیت می‌کنند، هیئت مدیره مهرانه متشکل از 9 نفر اعم از 2 پزشک، 5 نفر با تحصیلات کارشناسی‌ارشد به بالا و 2 نفر فعال در حوزه صنعت و بازاری می‌باشد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان با بیان این‌که مهرانه به منظور ارائه خدمات به بیماران سراسر کشور و خانواده‌های آنان، مهمانسرای خود در تهران را در اختیار بیماران استان‌های ضعیف کشور نظیر لرستان و ایلام قرار داده است.

مهندس وثوق با اشاره به تقدیم مساعدت‌های مالی 12 میلیارد و 200 میلیون تومانی خیران در سال 94 به انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان عنوان کرد: مهرانه 100 درصد این کمک را در قالب خدمات مربوط به درمان و دارو به بیماران برگردانده است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و چندین هزار نفری استان، زنجان را از استان‌های خیرخیز کشور معرفی کرد و گفت: از این میزان جمعیت 80 هزار نفر خیر هستند که مایه مباهات و افتخار زنجان و زنجانی است.

مهندس وثوق با ابراز این‌که " هیچ بیمار سرطانی نباید به دلیل فقر مالی از دنیا برود" تصریح کرد: زنجانی‌ها نباید به دلیل فقر فرهنگی به سرطان مبتلا شوند به همین دلیل برنامه‌های حوزه پیشگیری را با جدیت پیگیری می‌کند

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان‌ آموزش و پیشگیری را از اهداف اصلی مهرانه دانست و به ارائه آموزش‌های چهره به چهره به حدود 5 هزار نفر از بانوان در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان سینه اشاره کرد و افزود: 7 هزار نفر از دانش‌آموزان نیز تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از سرطان مهرانه زنجان قرار گرفتند.

مهندس وثوق با بیان این‌که بر اساس مستندات اعلام می‌کنیم که زنجان در ابتلا به بیماری سرطان جزو 10 استان نخست کشور نیست، خاطرنشان کرد: بر خلاف سایر استان‌های کشور که شتاب ابتلا به سرطان سیر صعودی دارد، این شتاب در استان زنجان در خط مستقیمی حرکت می‌کند.

ارسال نظرات