فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم مطرح کرد:
فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب طرح تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در نمازهای جمعه و مساجد پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۸۰۰۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمحمد عیسوی با اشاره به جایگاه شهر قم در تولید علم دینی اظهار کرد: بسیج در شهر قم ممزوج با علم دینی و اعتقاد انقلابی است، علوم دینی بسیاری از این شهر به سایر بلاد سرازیر می‌شود و جهان اسلام از این علوم بهره مند می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث فرهنگی طرحی را در شهر قم دنبال می‌کنیم که این طرح برگرفته از فرمایشات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب است، این طرح تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در نمازهای جمعه و مساجد است و این طرح با کمک امت حزب الله می‌تواند در سطح جامعه بسیار تاثیرگذار باشد.  

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم افزود: تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌تواند ثمرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد. از این ثمرات می‌توان به رسیدگی به مشکلات محرومین، افراد بی‌خانمان و اشخاص بیکار و حمایت از ایتام اشاره کرد.  

عیسوی با اشاره به ثمرات تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در سطح مساجد اظهار کرد: کاهش آمار طلاق و تسهیل ازدواج، ترویج سبک زندگی ایران اسلامی از جمله در حوزه عفاف و حجاب و مقابله با اعتیاد و فرهنگ غربی از جمله تاثیرات دیگر تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در سطح مساجد است.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین اثر تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در مساجد، بصیرت افزایی مردم و ارائه شناخت درست از دشمن به آن‌ها و ترویج گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سطح جامعه است، همچنین این قرارگاه‌ها می‌تواند موجب شناسایی استعدادهای درخشان و کارآفرین، ترویج خرید کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه شود.  

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات