در شرایط حاضر موضوع مناسب سازی محیط و فضاها برای معلولان تا اندازه ای در جامعه جا افتاده است.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۹۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی های معلولان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) گفت: هم اکنون کارهای ارزنده ای برای توانمندسازی معلولان در مراکز غیر دولتی انجام می شود.

محمد محمدی قیداری افزود: زمانی که مراکز ارائه خدمات به جامعه هدف، دولتی بودند، هزینه های هنگفتی بر مجموعه بهزیستی تحمیل می شد و این در حالی بود که وضعیت خدمت رسانی مراکز دولتی به لحاظ میزان مطلوب بودن به پای بخش غیر دولتی نمی رسید.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر در سطح استان زنجان بالغ بر یک هزار و 300 نفر از معلولان در مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی نگهداری و مراقبت می شوند.

محمدی قیداری به ضرورت طرح و پی گیری مطالبه های جامعه معلولان در سطح جامعه اشاره و اظهار کرد: مناسب سازی در سطح واحدهای صنفی از طریق اتاق اصناف استان در حال پی گیری است.

وی به ضرورت مناسب سازی الکترونیکی پایگاه های اینترنتی سازمان های دولتی برای استفاده نابینایان و کم بینایان از آن ها اشاره کرد و گفت: در شرایط حاضر موضوع مناسب سازی محیط و فضاها برای معلولان تا اندازه ای در جامعه جا افتاده است و امیدواریم روزی برسد تا به معنای حقیقی کلمه شاهد تحقق توانبخشی معلولان باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: بهزیستی از سازمان های پیشرو در واگذاری امور به بخش غیر دولتی است به طوری که در زمان حاضر بیش از 85 درصد وظایف این سازمان در استان زنجان به مراکز غیر دولتی واگذار شده است.

ارسال نظرات