شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از شب گذشته مدیرعامل خود را ازدست داد و در حال حاضر این شرکت حتی سرپرست هم ندارد!
کد خبر: ۸۷۸۷۹۷۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مهندسی و ساخت  هرگونه دخالت خود برای بررسی و معرفی گزینه احتمالی مدیر عامل جدید شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به عباس آخوندی را رد کرد و گفت که تا اکنون وزیر راه و شهرسازی پیرامون انتخاب افراد برای تصدی این سمت صحبتی با بنده نداشته است.

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از شب گذشته مدیرعامل خود را از دست داد و در حال حاضر این شرکت حتی سرپرست هم ندارد! هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه، به سعید محمدزاده به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران رأی اعتماد داد. او تا همین دو روز قبل، سکان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را در دست داشت.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هفتم مهرماه سالجاری، در حکمی «سعید محمدزاده» را به سمت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منصوب کرد.

علی نورزاد از مهر ماه 92 مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بود که بعدها  از سمت خود کناره گیری کرد.

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در سال 83 و به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی، کاهش تصدی‌ها و تقویت امور راهبردی مدیریت حمل و نقل کشور و با هدف مدیریت متمرکز در زمینه زیر ساخت های حمل ونقل تاسیس شد و مسئولیت اصلی آن توسعه امور زیربنایی حمل و نقل کشور است.

در همین رابطه، سید مجید برهانی، گفت:چنانچه وزیر راه وشهرسازی دستوری پیرامون بررسی گزینه‌های احتمالی برای تصدی مدیریت عاملی شرکت توسعه زیرساخت صادر کند، وظیفه بررسی را بر عهده خواهد گرفت اما به صورت داوطلبانه پیرامون این امر اقدامی انجام نمی دهد.

وی گفت که 16 سال قبل معاون عباس آخوندی بوده و افزود که به هیچ عنوان در شرایط حاضر، تمایلی برای قبول مسئولیت اجرایی در هیچ سازمانی را ندارد و وزیر راه و شهرسازی هم این را می‌داند، بنابراین قبول مسئولیت مدیریت شرکت توسعه زیرساخت را به من پیشنهاد نمی‌کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مهندسی و ساخت، پیرامون عملکرد نورزاد، مدیر عامل  قبلی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای کشور، گفت که قضاوت پیرامون عملکرد مدیران بعد از عملکرد او صورت می پذیرد و افزود که "نورزاد" از یک بخش دیگر وارد وزارت راه وشهر سازی شده و سابقه فعالیت در این وزارتخانه را نداشته است.

برهانی گفت که همواره جابجایی مدیریتی در هر سیستمی وجود دارد و مدیری که در سطوح بالا حضور می‌یابد به طور قطع قواعد بازی را می پذیرد.

وی افزود که انتخاب یک مدیر حرفه‌ای برای مدیریت عاملی این شرکت امری ضروری بوده بنابراین ارزیابی‌های دقیقی پیرامون انتخاب این گزینه صورت پذیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مهندسی و ساخت نتیجه گرفت که توانایی بالای فردی و رزومه خوب، یک مدیر قوی تولید می‌کند.

ارسال نظرات