پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ در روستای کردان میزبان رضوی معاون اول رئیس جمهور در حوزه توسعه روستایی و امور مناطق محروم با حضور کامکار معاون استاندار البرز و دهیاران شهرستان ساوجبلاغ شد و به بررسی مشکلات روستایان پرداخته شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۷۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ در روستای کردان  میزبان رضوی معاون اول رئیس جمهور در حوزه توسعه روستایی و امور مناطق محروم با حضور کامکار معاون استاندار البرز و دهیاران شهرستان ساوجبلاغ شد و به بررسی مشکلات روستایان پرداخته شد.
 
بررسی مشکلات روستاهای ساوجبلاغ با حضور رضوی معاون ،معاون اول رئیس جمهور 
 
در ابتدای این مراسم ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ ضمن خیرمقدم به ارائه گزارش عملکرد 3ساله در حوزه روستایی پرداخت و گفت:179فقره تخریب و بازسازی مسکن روستایی،صدور13هزار سندمالکیت روستایی در52روستا،تعمیر و تجهیز 25خانه بهداشت و احداث17خانه بهداشت جدید در روستاها،تکمیل 5سالن ورزشی و3سالن درحال ساخت و تکمیل،مجهز شدن 40روستا بهADSL،اجرای 79پروژه عمرانی و... بخشی از فعالیت های ما در  روستاهای ساوجبلاغ می باشد.

فرماندار ساوجبلاغ یادآور شد:شهرستان ساوجبلاغ قطب تولید ماکارونی در کشور و همچنین با مصوبه12روستای گردشگری بعنوان منطقه گردشگری و توریستی استان می باشد که امیدواریم با حمایت های ویژه  دولت از روستایان شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها باشیم.

در ادامه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از ارائه طرح دو فوریتی برای توسعه اشتغال روستاییان و عشایر از سوی دولت به مجلس خبر داد و گفت: دولت لایحه ایی دو فوریتی  تنظیم و برای اختصاص یک و نیم میلیارد دلار معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه روستاها و عشایر به مجلس ارائه کرده که البته نمایندگان مجلس به فوریت این لایحه رأی خواهند داد  چرا که این مبلغ به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد در اختیار روستائیان قرار می گیرد.

وی گفت: هدف از این طرح به غیر از اشتغالزایی چیز دیگری نبوده و در صورت تصویب به لطف خدا در سال ۹۶ شاهد شکوفایی بسیار خوبی در روستاها خواهیم بود چرا که 28 ممیز 6  درصد جمعیت کشور و ۱۰ درصد تحصیل کرده گان جمعیت روستایی هستند و بسیار قابل توجه است که بیش از ۱ میلیون نفر تحصیلکرده روستایی داریم که سرمایه های انسانی هستند.

رضوی همچنین بابیان اینکه روستاها سکونتگاه نیستند گفت: این دیدگاه خوبی نیست و یکی از مشکلات استان البرز این بوده که آنرا خوابگاه میدانند‌ وباید این دیدگاه تغییر یابد.

وی گفت: دولت یازدهم به بحث تولید شغل و کاهش جمعیت شهر نشینی توجه ویژه ای داشته است.

وی به بحث اشتغالزایی روستاییان اشاره کرد وگفت: در این خصوص به هریک از استانها ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کل کشور با نرخ 4 درصد از طریق بانک سینا اختصاص یافته است.

رضوی همچنین به اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای دو بانک کشاورزی و پست بانک اشاره کرد که به پرداخت وام با کارمزد پایین به روستاییان اقدام نموده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: صندوق کار آفرین و امید به عنوان یار و یاور روستائیان  تسهیلاتی به میزان یک هزار میلیارد ریال  برای ایجاد پروژه های کوچک اختصاص داده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در ادامه این سفر  از دوصنایع روستایی، کارخانه تولید آرد و تولید گیاهان دارویی  بازدید کرد، صنایع دارویی گلچای و کارخانه تولید آرد اکبری از صنایع بزرگ روستایی کشور است.

گفتنی است در این مراسم در خصوص رفع موانع و زمان بربودن پاسخ استعلامت،کم آبی منطقه بخاطر وجود معادن شن و ماسه و عدم استقبال کشاورزان از آبیاری نوین و بیکاری روستایان که رابطه مستقیم با وجود اتباع خارجی از جمله افغان ها در کشت و زر فعالیت دارند بحث و گفتگو شد .

شایان ذکر است که در پایان این سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و همراهان وی کلنگ پروژه کارخانه صنایع تبدیلی بسته بندی شرکت تعاونی توسعه عمران برغان و کلنگ اجرایی کمربندی راه برغان به طول یک کیلومتر برای حفظ بافت سنتی روستا با اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد ریال توسط اداره راه و شهر سازی به زمین خورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها