مسئول فاوا و فضای مجاز ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان:
راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و دسترسی به اینترنت از طریق بستر ارتباطی باند پهن سراسری برای کاربران خانگی، کسب و کارها و دستگاه‌های اجرایی، فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۴۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول فاوا و فضای مجازی ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مصداق عمل به اقتصاد مقاومتی است، گفت: موضوع راه‌اندازی این شبکه یکی از محورهای برگزاری جشنواره افسران جوان جنگ نرم است.

مصطفی دودانگه با اشاره به لزوم توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

وی با یادآوری اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مصداق عمل به اقتصاد مقاومتی است، افزود: موضوع راه‌اندازی این شبکه یکی از محورهای برگزاری جشنواره افسران جوان جنگ نرم است.

مسئول برگزاری چهارمین جشنواره افسران جوان جنگ نرم تصریح کرد: در واقع شبکه ملی اطلاعات ظرفیت و امنیت لازم برای نگهداری و تبادل امن اطلاعات داخلی را دارد.

دودانگه ادامه داد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و دسترسی به اینترنت از طریق بستر ارتباطی باند پهن سراسری برای کاربران خانگی، کسب و کارها و دستگاه‌های اجرایی، فراهم می‌کند.

وی در رابطه با برخی از مزایای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه برای کسانی که به دنبال ایجاد اشتغال از طریق فضای مجازی هستند، بستری امن برای کار فراهم کرده و این افراد می‌توانند بدون دغدغه‌های امنیتی، اخاذی و کلاه‌برداری‌های برخط کار خود را انجام دهند.

مسئول فاوا و فضای مجازی ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه افراد می‌توانند از محل هزینه صرفه‌جویی شده در خرید اینترنت در کشور، کسب‌ و کار اینترنتی خود را با سرعت‌ بالا راه‌اندازی کنند، افزود: این مهم در واقع یعنی همان ایجاد اشتغال و چرخش کالا و پول در کشور که در نهایت منجر به بالا رفتن میزان تولید ناخالص داخلی کشور و دور شدن از اقتصاد بیمار نفتی خواهد شد.

دودانگه با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای استقرار اقتصاد مقاومتی زیرساخت مطمئنی فراهم خواهد شد، بیان کرد: در صورت عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای بنا کردن اقتصاد مقاومتی زیرساخت مناسبی وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه متولیان امر باید با تعامل، همکاری و بهره‌گیری از همه ظرفیت و توان، این کار مهم را در سال جاری به نتیجه برسانند، خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای متخصص داخلی برای ایجاد انگیزه، نخستین حرکت برای استفاده از فرصت‌های اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی است.

مسئول برگزاری چهارمین جشنواره افسران جوان جنگ نرم ابراز کرد: از جمله مزایای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، دسترسی به اینترنت سالم، سریع و ارزان است، اما برای راه‌اندازی این شبکه نیاز به یک اهتمام جدی وجود دارد.

دودانگه ادامه داد: در حال حاضر اگر به دنبال استفاده و تحقق فرصت‌های اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی هستیم، تقویت نیروهای داخلی از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به موضوعات سومین دوره جشنواره افسران جوان جنگ نرم در رابطه با آسیب‌های اقتصادی شبکه‌های مجازی، اظهار کرد: در چهارمین دوره افسران جوان جنگ نرم بررسی آسیب‌های اقتصادی شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و جایگزینی آنها با نمونه‌های مشابه داخلی و بومی از اولویت‌های جشنواره محسوب می‌شود.

ارسال نظرات