مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان:
امروزه باید از پیامبر اکرم(ص) به عنوان یک نمونه برتر و یک انسان کامل سرمشق و الگو بگیریم.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۰۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: امروزه باید از پیامبر اکرم(ص) به عنوان یک نمونه برتر و یک انسان کامل سرمشق و الگو بگیریم .

حجت الاسلام نجفی افزود : خلاصه زندگی چهل ساله پیش از بعثت ایشان را عفت و پاکدامنی، امانت و صداقت، راستی و درستی، احسان و نیکی به بینوایان و زیردستان، تنفر از پلیدیهای اخلاقی حاکم بر روزگار و بتان و بت‌پرستان تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام نجفی در ادامه به اخلاق پیامبر (ص) اشاره کرد و اظهار داشت : اخلاق پسندیده و رفتار جوانمردانه و نیکویی که در پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) دیده می‌شد و همگان را به ستایش و احترام وامی‌داشت، سبب گردید تا خداوند در قرآن ایشان را ستایش کرده و ایشان را صاحب خلق عظیم بداند.

حجت الاسلام نجفی در پایان خاطر نشان کرد : حتی هنگامی که حضرتش تصمیم به مهاجرت از مکه به مدینه گرفتند، با اینکه جو دشمنی با ایشان، بر مردم شهر حکومت داشت، هیچکس در امانتداری و جوانمردی ایشان تردید نداشته و همگان، باز چون دوران قبل از بعثت اموال و اشیاء گرانبهای خویش را نزد ایشان به ودیعه می‌نهادند، لذا پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت علی (علیه السلام) را جهت پرداخت بدهی‌ها و تحویل اماناتی که از مردم نزد ایشان بود، تعیین فرمودند.

ارسال نظرات