خبرهای داغ:
معاون پژوهش اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی:

بسیج رقیب ما نیست بلکه یار، رفیق و شفیق ما است/ با بسیج فصل مشترک فرهنگی و دغدغه های یکسان داریم

معاون پژوهش اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: بسیج در عرصه های مختلف به کمک آموزش و پرورش می آید و نگاه ما به بسیج به عنوان نهادی برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. بسیج رقیب ما نیست بلکه یار، رفیق و شفیق ما است.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۹۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی اصغر موسوی کیا معاون پژوهش وبرنامه ریزی ونیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج فرهنگیان استان اظهار داشت: بسیج یک نهاد صرفا نظامی نیست.

وی با بیان اینکه بالاترین درجه انسانی نقطه تعلیم و تزکیه که همان رسالت معلمان است عنوان کرد: معلم همه بشریت خداوند و بعد از آن پیامبر اسلام(ص) است.

معاون پژوهش اداره کل آموزش وپرورش استان تاکید کرد: این باید راهبرد و هدف همه ما و مسئولین باشد که به مقام معلم احترام گذاشته شود.

وی متذکر شد: آموزش و پرورش باید جایگاه اول خودش را در نظام جمهوری اسلامی داشته باشد و مسئله اول نظام باید آموزش و پرورش باشد که این فرمایش رهبر انقلاب است.

رئیس کمیته اجرایی بسیج فرهنگیان استان افزود: بسیج در عرصه های مختلف به کمک آموزش و پرورش می آید و نگاه ما به بسیج به عنوان نهادی برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. بسیج رقیب ما نیست بلکه یار، رفیق و شفیق ما است.

وی ادامه داد: ما با بسیج فصل مشترک فرهنگی و دغدغه های یکسان داریم و تربیت نسلی آگاه، خلاق و مبتکر که نسبت به خودش، خدا و جامعه دغدغه داشته باشد هدف مشترک ما و بسیج است.

معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: انسان های قلیلی باید جلودار باشند و مردم را به خیر دعوت کنند که آنان همان تعلیم و تربیت یافتگان مکتب تشیع هستند.

آموزش و پرورش فصل مشترک حاکمیت و مردم است

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش دغدغه هایی داریم که در جامعه نیز وجود دارد گفت: نهاد آموزش و پرورش فصل مشترک حاکمیت و مردم است. تمام سیاست های دولت از آموزش و پرورش به جامعه منتقل می شود.

موسوی کیا ابراز داشت: مجموعه آموزش و پرورش شامل هزاران دانش آموز و دو میلیون فرهنگی است که در مشکلات فرهنگی جامعه با بسیج دغدغه های مشترک داریم.

رئیس کمیته اجرایی بسیج فرهنگیان استان گفت: در زمینه جنگ نرم که رهبر انقلاب نیز تاکید فرمودند ما در کمیته اجرایی بسیج برنامه آگاه سازی در کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان داشتیم .

مشکلات معیشت فرهنگیان یک واقعیت است

وی متذکر شد: مشکلات معیشت فرهنگیان یک واقعیت است که آموزش و پرورش از آن رنج می برد نیاز به آسیب شناسی و ترازی دارد.

موسوی کیا ادامه داد: باید در جهت تربیت معلمینی که در تراز انقلاب اسلامی باشند؛ گام برداریم که تمام این موارد با همکاری آموزش و پرورش و بسیج امکان دارد .

وی تاکید کرد: هدف مشترک ما با بسیج در ساختن انسانهای مخلص است که غیرت دینی دارند، فروتن هستند و دغدغه مسائل روز جامعه را دارند. باید برای رسیدن به این اهداف بزرگ تعامل داشته باشیم.

بیش از نیمی از فرهنگیان عضو بسیج هستند

رئیس کمیته اجرایی بسیج فرهنگیان استان افزود: 15 هزار فرهنگی در استان داریم که با تعامل با بسیج فرهنگیان امروز بیش از نیمی از این تعداد یعنی بیش از 7 هزار نفر عضو کانون های بسیج هستند که قریب چند تیپ می شوند.

وی ادامه داد: نگاه بسیج به آموزش و پرورش باید با توجه به تاثیرگذاری که آموزش و پرورش در ابعاد مختلف توسعه دارد از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار