گزارشی از آئین بزرگداشت روز بسیج صداوسیما در سنندج
آیین بزرگداشت 15 آذر، روزبسیج صدا و سیما با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۶۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، 15 آذر ؛این روز مصادف با سالروز شهادت شهید غلامرضا رهبر اولین خبرنگار شهید صدا و سیما جمهوری اسلامی است؛ شهیدی که در مقاطعی از جنگ تحمیلی با رصد ایثارگریهای رزمندگان اسلام در سالهای آغازین دفاع مقدس خدمات تأثیرگذاری در حوزه رسانه و اطلاع رسانی از خود نشان دادند.
 
همچنین این روز مصادف با حادثه غم انگیز سقوط هواپیمای سی یکصد و سی ؛ در 15 آذر ماه 84 و شهادت جمع کثیری از همکاران رسانه ای صدا و سیما از دلایل انتخاب این روز به عنوان روز بسیج رسانه است.  
 
به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بسیج امروز سیاسی است اما سیاست زده نیست؛ بسیج امروز مجاهد است اما بی انضباط و افراطی نیست؛ بسیج امروز با بصیرت است اما از خود راضی نیست.
 
صدا و سیمای مرکز کردستان مروج فرهنگ ایثار و شهادت 
 
آیین بزرگداشت 15 آذر ، روزبسیج صدا و سیما عصر روز گذشته(دوشنبه 15 آذر) با حضور سردار رجبی  فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، اعضای شورا و سرحلقه های صالحین بسیج و مدیر کل و معاونان صدا و سیمای مرکز کردستان در سنندج برگزار شد.
 
سردار محمد حسین رجبی با تبریک سالروز تشکیل بسیج صدا وسیما، نقش رسانه ملی را در انعکاس دستاوردهای نظام ستودنی دانست و گفت: این نهاد در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمنان قرار دارد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه با اشاره به اینکه مردم اعتماد خوبی به رسانه دارند، افزود: صدا و سیمای مرکز کردستان نقش خود را در ایجاد روحیه نشاط همدلی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن خدمات نظام به خوبی ایفا کرده است.

 
نقش ستودنی رسانه ملی در انعکاس دستاوردهای نظام/روحیه بسیج حافظ انقلاب است 
 
روحیه و اعتقادات بسیج حافظ انقلاب و اقتدار نظام است 
 
ابوالقاسم امان اللهی نیز در این مراسم اظهار داشت: بسیج با روحیه ایثار و از خودگذشتگی از همان اوایل انقلاب و سپس در جبهه و جنگ نقش موثر و سازنده داشته است و اکنون نیز اینگونه است.
 
 
مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان در ادامه با بیان اینکه کارکنان صدا و سیما دارای روحیه و تفکر بسیجی هستند افزود: روحیه و اعتقادات بسیج حافظ انقلاب و اقتدار نظام است چرا که بسیج یک مکتب فکری والا و ارزشمند است.
 
 
کسب رتبه اول حلقه های صالحین بسیج صدا و سیمای کردستان در کشور
 
ادریس الماسی مسئول بسیج صدا و سیمای مرکز کردستان در سخنانی به اقدامات یکساله بسیج صدا و سیمای استان اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای استان در حال حاضر با انواع فعالیتها و برنامه های رادیویی، تلویزیونی، خبری همکاری بسیار خوبی با سپاه و اقشار بسیج دارد.
 
وی با اشاره به روحیه بسیجی کارکنان رسانه ملی و صدا و سیمای استان، اظهار داشت: 80 درصد کارکنان صدا و سیمای عضو بسیج هستند و 20 درصد کارکنان نیز در حال ساماندهی می باشند.
 
الماسی بیان داشت: عضویت در نهاد مقدس بسیج که در پی تحقق اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی است افتخاری بی نظیر می باشد که نصیب هر کسی نمی شود و بسیج یک تفکر فراگیر و کارآمد برای تمام عرصه ها و زمانهاست.
 
مسئول بسیج صدا و سیمای مرکز کردستان در پایان با اشاره به تشکیل 12 حلقه صالحین از ابتدای شروع فعالیت یک ساله بسیج صدا و سیمای مرکز کردستان، افزود: به حمدالله حلقه های صالحین بسیج صدا و سیمای استان در کشور اول شده است.
 
 

ساعت 13:24 دقيقه روز سه شنبه پانزدهم آذرماه سال 1384 يك فروند هواپيماي C130 نيروي هوايي ارتش که 39 نفر از سرنشینان آن خبرنگار، عكاس و فيلمبردار صدا و سیما بودند، براي شرکت در مانور بزرگ آبي خاكي عاشقان ولايت، از فرودگاه مهرآباد تهران عازم چابهار در استان سیستان و بلوچستان شد که 8 دقیقه پس از پرواز، به دلیل نقص فنی موتور اقدام به بازگشت به فرودگاه می کند، اما در حین بازگشت دچار آتش سوزی شده و ضمن برخورد با ساختمان مسکونی ۱۰ طبقه‌ای در فاصلهٔ 3 کیلومتری فرودگاه مهرآباد (شهرک توحید) سقوط می کند. در این سانحه غم انگیز، 100 نفر و منجمله 39 نفر از اصحاب رسانه، خبرنگاران و کارکنان صدا و سیما، به فیض شهادت رسیدند.

روحشان شاد، یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد.


 
 
ارسال نظرات