بیانیه جمعیت حامیان صلح پایدار به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو؛
امروز بر خویش می بالیم که گفتمان علمی، گفتمان غالب دانشگاه ها است و افق های روشن علم و فناوری در ساحه های مختلف از جمله نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی، دانش هسته ای و صنعت هوا و فضا و...
کد خبر: ۸۷۸۷۸۵۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، بیانیه جمعیت حامیان صلح پایدار به مناسبت 16 آذر روز دانشجو به شرح ذیل است: 
۱۶ آذر روز استکبار ستیزی و آزادیخواهی ملت ایران است که با خون شهیدان دانشجو، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا تقدس یافته است. اعتراض دانشجویان در سال1332  به سفر "ریچارد نیکسون" معاون رییس جمهوری آمریکا به تهران نقطه عطف مبارزات مردمی در ایران و شروع جوانه های انقلاب اسلامی است که در نهایت منجر به  پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 شد.

امروز همگان، ایران را به عنوان کشوری مقتدر و نماد استکبارستیزی در دنیا می شناسند که با استقلال به پیشرفت های همه جانبه علمی، اقتصادی و سیاسی دست یافته است؛ پیشرفت هایی که در سایه همدلی و مجاهدت همه اقشار مردم بویژه اصحاب علم، دانشجویان، دانشمندان و جوانان این مرز و بوم حاصل شده است تا پرچم افتخار و اقتدار کشورمان بر قله های رفیع سربلندی به اهتزاز درآید.

امروز بر خویش می بالیم که گفتمان علمی، گفتمان غالب دانشگاه ها است و افق های روشن علم و فناوری در ساحه های مختلف از جمله نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی، دانش هسته ای و صنعت هوا و فضا و... به همت دانشجویان و دانشگاهیان در نوردیده شده و دانشجویان با بینش سیاسی و علمی، بدون سیاسی کاری در همه عرصه های کشور حضور دارند.

جمعیت حامیان صلح پایدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16آذر و جبهه علم و فناوری و تبریک این روز به محضر دانشجویان و دانشگاهیان، اعتقاد دارد که جامعه دانشگاهی چشم و چراغ و نبض تپندۀ کشور بوده و همچنان با بصیرت، جهاد علمی و با استفاده از تمام پتانسیل ها در سنگر دانایی حضوری فعال دارد و در راه رفاه کشور و ملت خواهد کوشید.


ارسال نظرات