خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: جامعه اسلامی محتاج و مدیون وقف است چرا که پایه‌های تمدنی جوامع اسلامی از گذشته بر وقف و موقوفات مشخصی استوار بوده و اکنون نیز خدمات مستمر آنها در جامعه قابل مشاهده است.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۳۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم دوشنبه شب در همایش یاوران وقف که به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، از امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر فرهنگ وقف نام برد و اظهار کرد: یکی از برترین راه‌های انسان برای رسیدن به کمال خدمت به خلق خداوند متعال است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم راهکارهای خدمت به خلق را مشخص کرده است، اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، خداوند متعال جایگاه والایی برای افرادی که به دنبال یاری‌ رساندن به فقرا و ایتام هستند، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه یاری‌ رساندن به فقرا در روایات ائمه اطهار(ع) به صورت مستمر مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ماندگارترین خدمت به خلق خداوند متعال در قالب سنت حسنه وقف شکل می‌گیرد به همین علت نخستین واقف تاریخ شخص حضرت محمد(ص) است و امام علی(ع) در 25 سال خانه‌نشینی خود نسبت به فعالیت‌های عمرانی و واگذاری دستاوردهای خود در قالب وقف نگاه ویژه داشته‌اند.

وی از وقف باغ صبا توسط امام حسن مجتبی(ع) یاد کرد و گفت: جامعه اسلامی محتاج و مدیون وقف است چراکه پایه‌های تمدنی جوامع اسلامی از گذشته بر وقف و موقوفات مشخصی استوار بوده و اکنون نیز خدمات مستمر آنها در جامعه قابل مشاهده است.

حسینی مقدم با بیان اینکه مردم شریف قم نسبت به تکریم امامزادگان اهتمام جدی دارند، عنوان کرد: خدمت در راستای ترویج آموزه‌های قرآن کریم و حفظ فرهنگ وقف بخشی از رسالت‌های مسؤولان اوقاف و امور خیریه است.

وی انجام 50 پروژه عمرانی و شرکت 7 هزار نفر در طرح حافظان قرآن کریم را از فعالیت‌های انجام شده اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم برشمرد و ادامه داد: بقاع متبرکه استان قم به قطب‌های فرهنگی شهر تبدیل شده است.
ارسال نظرات