اقتدار و امنیت امروز ما در سایه خون شهدای گرانقدری است که از خون و جان خود گذشتند تا ما در امنیت و آرامش زندگی کنیم و اکنون حفظ راه و سیره شهدا، مهم‌ترین وظایف همه ما و نسل جدید و دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این مملکت است.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۱۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نکا با اعلام اینکه تقویت رفتارهای معنوی و الگوبرداری از اخلاق، رفتار و اهداف شهدا از مسائل مهم و راهبردی ما در برگزاری اردوهای راهیان نور است، یادآور شد: با قوت در حال برگزاری و ادامه این کاروان‌ها هستیم و در مناسبت‌های مختلف گروه‌های مختلف مردمی برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند.

سید ابراهیم شریفی اظهار کرد: اقتدار و امنیت امروز ما در سایه خون شهدای گرانقدری است که از خون و جان خود گذشتند تا ما در امنیت و آرامش زندگی کنیم و اکنون حفظ راه و سیره شهدا، مهم‌ترین وظایف همه ما و نسل جدید و دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این مملکت است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نکا هم سفر راهیان نور را سفری برای مقابله با جنگ نرم دشمن عنوان کرد و گفت: همانطور که در هشت سال در جنگ با دشمن بودیم اکنون هم در جنگ با دشمن در جنگ نرم قرار گرفته‌ایم و باید توانمندی‌های مختلف خود را برای مقابله با دشمن، بسیج کنیم.

وی افزود: ولایت‌مداری و در مسیر امام و رهبری بودن مهمترین تفکر بسیجیان ما در طول هشت ساله جنگ تحمیلی بود که اکنون هم دانش‌آموزان بسیجی ما باید با ولایت‌مداری و در مسیر رهبری بودن، به شهدای گرانقدر و عزیز، اقتدا کنند.

شریفی ادامه داد: تلاش داریم تا اردوی راهیان نور بیش از پیش، در بین جوانان و نوجوانان رونق بگیرد و اشتیاق نسل جدید برای اعزام به راهیان نور و استمرار راه شهدا افزایش یابد تا با این کاروان‌های فرهنگی، به جنگ نرم با دشمن رفته و دشمن را مغلوب کنیم.

یکی از دانش‌آموزان اعزامی به اردوی راهیان نور گفت: سفر به مناطق عملیاتی، سعادتی است که نصیبم شد و امیدواریم از این سفر توشه بسیار خوبی برداشته و از آن برای سعادت زندگی‌ام بهره‌برداری و استفاده کنم.

احمدی، شهدا را نمونه همه خوبی‌ها، ایثار و عشق به ولایت و وطن دانست که با گذشتن از جان، مال، خانواده و فرزندان پا در وادی عشق به معبود گذاشتند و اکنون باید منش و سیره آنها سرمشق زندگی ما برای عاقبت به‌خیری باشد.

وی با بیان اینکه شهدا با گذشتن از تمام لذت‌های این دنیا و پشت پا زدن به خواستنی‌های مختلف دنیا برای دفاع از وطن، خاک و ناموس پا در میدان جنگ نهادند تا ما در آرامش باشیم، و تنها دغدغه آنان حمایت از رهبری بود، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما در شرایط فعلی، حرکت در مسیر شهدا و رهبری است.

*سفر و عاقبت به‌خیری 

مادر یکی از دانش‌آموزانی که به اردوی راهیان نور اعزام شد هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا افزود: سفر راهیان نور سفری به سرزمین آسمانی‌ها و آرزوها است که به فرزندان ما ارزانی شد تا از این سفر و دستاوردی از سیره شهدا بردارند.

صغری حبیب‌پور اظهار کرد: اعزام فرزندان به راهیان نور، گامی به سوی سعادت، خوشبختی و عاقبت به‌خیری فرزندان‌مان است که باید فرزندان خود را در راه راست قرار دهیم تا با قرار گرفتن در این مسیر به واجبات دینی عمل کرده و به راه راست هدایت شوند.

وی گفت: فرزندان و دانش‌آموزان با حضور در مناطق عملیاتی هشت ساله، به طور عملی با سیره و روش شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که همان سیره و روش انبیا و اولیای الهی بوده، آشنا می‌شوند و تجربیات این سفر راهی برای رونق بخشی به زندگی روزمره و حرکت در مسیر زندگی به سبک اسلامی و اهل بیتی خواهد بود.

دانش‌آموزان یک به یک قدم در اتوبوس‌های خود نهاده و راهی سفر عشق شدند، اما من انگار قلبم در همین زمان ایستاده است؛ این روزها عجیب دلم هوای جبهه‌های شهدا کرده است، دلم سفری کوتاه اما پربار از شهدا و خاطرات آنان می‌خواهد تا در آرامش حضورشان، آرامش را برای قلب ملتهب و پرآشوبم به ارمغان آورم.

آری هنوز ردپای شهدا در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ما پیداست و برای حضور در این سرزمین عشق و پاکی‌ها باید با وضو وارد شویم و بدانیم بدون شک حضور در یادمان‌های مختلف مناطق عملیاتی راهی برای اوج گرفتن ما خاکیان به جامانده از سفر عشق، و پروازی از خاک به افلاک است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها