خبرهای داغ:
به همت نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نشست صمیمی تشکل‌های فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد

به مناسبت روز دانشجو مسؤولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نهاد رهبری این دانشگاه گرد یکدیگر آمدند.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۵۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

مسؤولان چهار تشکل جامعه اسلامی، انجمن اسلامی مستقل، انجمن اسلامی امید و بسیج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز  به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف کشور پرداختند.

تحزب‌گرایی، وجود انحصارطلبی در بخشی از کشور، فعالیت‌های تشکل‌ها در دانشگاه، روحیه مطالبه‌گری و... از مهم‌ترین مسائلی بود که در قالب یک تریبون آزاد دانشجویی به آن پرداخته شد.

 مسؤول بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست، اظهار داشت: جنبش دانشجویی نسبت به ابتدای انقلاب پس‌رفت کرده است، چراکه صدای استکبارستیزی در دانشگاه‌ها کمتر شنیده می‌شود درحالی‌که این جنبه از جنبش دانشجویی در اوایل انقلاب بسیار قوی‌تر بود.

وی افزود: در حال حاضر علاوه‌بر استکبار خارجی با یک استکبار داخلی نیز روبه‌رو هستیم و آن‌هایی که در تقابل با روحیه انقلابی و جهادی عمل می‌کنند نمونه بارز استکبار داخلی هستند.

کیانی تبعیض و بی‌عدالتی در میزان حقوق و درآمدها در جامعه و دور شدن از مبانی اصلی انقلاب را به‌عنوان دو مشکل اساسی امروز کشور برشمرد و بی‌تقوایی برخی از مسؤولان را در ایجاد چنین فضایی به‌عنوان اصلی‌ترین عامل این مشکلات دانست.

در ادامه یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی امید دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که فضای دانشگاه را به دهه 60 و روحیه مطالبه‌گری آن زمان نزدیک کنیم.

کامران توانگر افزود: یکی از مسائلی که در مسیر انقلاب 57 انحراف ایجاد می‌کند، بی‌توجهی به تخصص افراد است و ما نباید به کسانی که در این مملکت نیستند و با نظام دشمنی ندارند، به شکل دشمن نگاه کنیم.

وی گفت: مشکلاتی که در کشور به وجود می‌آید را نباید تنها گردن یک قوه گذاشت بلکه باید منصفانه قضاوت کرد و آنچه واقعیت است بر زبان آورد.

مسؤول جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: مشکل اول و آخر ما نبود فرهنگ حزب‌گرایی است.

حسین فرخ افزود: جریان دانشجویی پاک‌تر از این حرف‌ها است که آن را وابسته به جناح خاصی بدانیم و مطالبه‌گری مهم‌ترین شاخصه دانشجویی است که شوربختانه برخی از مسؤولان جنبه مطالبه‌گری ندارند.

وی اظهار داشت: جنبش دانشجویی باید روشن و شفاف مسائل مملکت را تحلیل کند و خود زاینده افکار باشد نه اینکه منفعل و وابسته به جناح‌های سیاسی عمل کند.

در ادامه مسؤول انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: دوقطبی ساختگی که امروز در کشور مشاهده می‌شود مانع از ایجاد عملکرد انقلابی است.

امید نیکو گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کشور بی‌توجهی به توانایی‌های افراد و دامن زدن به مباحث حزب‌گرایی است و در بیشتر موارد، مسائل سیاسی و جناحی به‌جای مباحث اصلی یعنی ایجاد عدالت و...پررنگ می‌شود.

وی افزود: در دانشگاه‌ها نباید برای پیشبرد اهداف سیاسی از مسائل صنفی سوءاستفاده کرد و دچار اشتباه فاحشی مانند حزب‌زدگی شد.

این نشست در راستای منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به همت نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آستانه روز دانشجو برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها