خبرهای داغ:
حجت الاسلام حاجی زاده گفت: یکی از محورهای اصلی تمرکز استکبار جهانی در عرصه جنگ نرم فرهنگی محیط های دانشجویی است که با هدف تاثیرگذاری بر اذهان نسل آینده کشور صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۵۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
حجت الاسلام محمد حاجی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس با گرامیداشت فرارسیدن شانزدهم آذز روز دانشجو، گفت: یکی از کارکردهای اصلی و مورد انتظار از دانشگاه تربیت جوانان متخصص و متعهد در تراز انقلاب اسلامی است که همواره آمادگی حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل را داشته باشند.

وی دانشجویان انقلابی را نسلی پیشرو و آگاهی دهنده به جامعه دانست و افزود: امروز جوانان مومنِ دانشجو علاوه بر حضور در سنگرهای علم و پیشرفت حضور قابل توجه و تاثیرگذاری در دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) و مقابله با تروریست های تکفیری دارند، این ها همان دانشجویان انقلابی هستند که همواره در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعال دارند.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه دوران دانشجویی یکی از برهه های تاثیرگذار در شکل گیری شخصیت جوانان است، گفت: دو رکن اساتید دانشگاه و بسیج دانشجویی وظیفه سنگینی در تبیین ارزش های انقلاب اسلامی برای دانشجویان، توسعه و غالب شدن فرهنگ انقلابی در فضای دانشگاه بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه و دانشجو همواره مورد طمع دشمنان انقلاب اسلامی بوده اند، گفت: یکی از محورهای اصلی تمرکز استکبار جهانی در عرصه جنگ نرم فرهنگی محیط های دانشجویی است، این تلاش دشمنان با هدف تاثیرگذاری بر اذهان نسل آینده مدیران کشور صورت می گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس ادامه داد: آگاه سازی جوانان دانشجو پیرامون توطئه های دشمنان ملت ایران یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه مسئولان دانشگاه قرار بگیرد.

وی در ادامه صحبت هایش " استکبارستیزی " را شاخصه اصلی دانشجوی انقلابی دانست و افزود: تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه فضای جامعه و نظام اداری کشور را هر چه بیشتر و سریعتر به سمت اسلامی شدن سوق داده و سبک زندگی اسلامی، تفکر حمایت از مظلومان عالم و استکبارستیزی را در وجود تک تک اعضای جامعه نهادینه می کند.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه 16 آذر نماد ایستادگی دانشجویان در مقابل استکبار جهانی است، گفت: آمریکا بعنوان دشمن اصلی انقلاب اسلامی هیچ گاه از حجم دشمنی ها و توطئه ها بر علیه ملت ایران نکاسته  و نمونه اخیر آن هم بدعهدی در اجرای تعهدات برجام است، تشریح و روشنگری پیرامون نحوه عملکرد طرف های مقابل در موضوع برجام یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه اساتید و دانشجویان قرار بگیرد.

وی افزود: معرفی شهدای دانشجو بخصوص شهدای مدافع حرم  به نسل جوان و تبیین سیرۀ اخلاقی و رفتاری ایشان در محیط دانشگاه یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی است، در این زمینه باید توجه ویژه به شهدای دانشجوی مدافع حرم و شهدای دانشمند هسته ای معطوف شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی یکی از راه های موثر تقویت معنویت در جوانان، و تربیت نسل متعهد به خدمت است.

وی شرط لازم انقلابی بودن را " ولایتمداری و خودسازی معنوی " دانست و ادامه داد: تبعیت کامل نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی از رهبری و تدابیر خردمندانه رهبر انقلاب دو عامل پیشرفت کشور و قدرت تاثیرگذاری ایران در معادلات بین المللی است.

حجت الاسلام حاجی زاده  افزود: دانشگاه در دوران پس از انقلاب اسلامی مهد تربیت انسان های مومن و تاثیرگذار در راستای اهداف انقلاب اسلامی بوده است و این مهم با تلاش اساتید و جوانان انقلابی در سایه توجه ویژه، مهربانانه و خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نسبت به قشر دانشجو بدست آمده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها