مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در این مدت بیش از ٧٠٠ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ٦٠ واحد صنعتی در استان فارس پرداخت شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۰۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اشرف افخمی روز یکشنبه در بازدید از شهرک صنعتی بزرگ شیراز در جمع صنعتگران فارس با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای خروج از رکود و رونق واحدهای تولیدی و نیز ایجاد اشتغال در کشور گفت: اختصاص تسهیلات ، درقالب طرح رونق تولید به صنعتگران با همین هدف صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ٧٠٠ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ٦٠ واحد صنعتی در استان فارس پرداخت شد.

افخمی با اشاره به دیدگاه و انتقاد صنعتگران و فعالان صنعتی مبنی بر بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی برای بخش صنعت گفت: بنده نیز موافق نظر صنعتگران هستم اما باید به این نکته توجه داشت که قیمت تمام شده پول در کشور بالاست .

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در مهار تورم و کاهش سود تسهیلات بانکی گفت: در ابتدای فعالیت دولت ، تورم حدود ٤٤ درصد و میزان سود تسهیلات نیز حدود ٢٨درصد بود اما با تلاشهای انجام شده ، تورم تک رقمی و نرخ سود تسهیلات نیز به ١٨درصد و در برخی موارد نیزبا حمایت دولت به ١٦درصد رسید.

وی بیان کرد:جهت گیری نظام بانکی ، کاهش نرخ سود تسهیلات است وتلاش برای تحقق این موضوع دراین بانک تخصصی بیشتر است که امیدواریم محقق شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه در این بازدیدها که از شرکت‌های بالان صنعت، شیرین صمغ ، زیبا طاق صنعت ،پارسین گستر جنوب، صنایع شیشه و پلاستیک دنیا و شرکت ب‌آ (ستاره یخی آسیا) صورت گرفت از نزدیک با روند پیشرفت و برخی مشکلات شرکت‌های یاد شده آشنا شدند.


ارسال نظرات