هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی صبح امروز همزمان با سراسر کشور با همکاری سازمان دانش‌آموزی و هلال‌احمر در مدارس شهرستان رشتخوار برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۸۳
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در حاشیه برگزاری این مانور محمد قاسم پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه شعار هجدهمین مانور ایمنی زلزله در سراسر کشور شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور”  است، اظهار داشت: آمادگی برای بلایای طبیعی و بحث پدافند غیر عامل یک از موضاعات مهم در آموزش مانور ایمنی زلزله در سطح مدارس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدارس باید مکانی امن برای مواقع ضروری و بحرانی در مواجه  با بلایای طبیعی باشد، افزود: مدرسه با داشتن امنیت بالا باید یکی از نقاط مهم در هنگام مواجه با بلایای طبیعی در جهت استفاده و حضور شهروندان باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار با تاکید به دانش آموزان در جهت فراگیری هر چه بیشتر نکات ارائه شده از سوی مامورین آتش نشانی، امدادگران هلال احمر و مدیران در جهت برخورد با این گونه سوانح طبیعی، گفت: دانش آموزان علاوه بر یادگیری نکات لازمه در زمینه مقابله با بلایای طبیعی باید آموزش های فراگرفته را به اعضای خانواده خود نیز منتقل کنند.

در ادامه این مراسم نیز محسن زاهدی شهردار رشتخوار به همراه خالقداد عرب فرماندار این شهرستان نیز نکاتی را  در رابطه با زلزله و اقدامات لازمه در مقابله با آن را به دانش آموزان آموختند.

شایان ذکر است؛ مانور ایمنی زلزله به صورت نمادین در مدرسه شهید آبافت شهرستان رشتخوار با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها