خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه ایران گفت: تمدید تحریم‌ها به دلیل شکست‌های پی در پی آمریکا و کشورهای غربی در منطقه است.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۷۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
تمدید تحریم‌ها به دلیل شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه است/ غربی‏‎ها نمی‌دانند با آتش بازی می‎کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در مراسم یادواره شهدای جامعه پزشکی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان همدان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها حرکت ارزشمندی است، اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی همدان از سال گذشته اهتمام و جدیتی را در برگزاری این برنامه‌ها آغاز کرده که جای تقدیر دارد.

وی افزود : هر جا عطر شهید و شهادت به وزیدن گرفت باعث رشد و تعالی روحی، فکری و معنوی انسان خواهد شد.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به طرح سوال در جامعه از سوی بعضی افراد که ضرورت حضور در جبهه مقاومت به شکل مستشاری چیست، ابراز داشت: برخی بر این باور هستند که رزمندگان به خاطر منافع مادی و مسائل اقتصادی در مناطق عملیاتی حضور می یابند.

وی با بیان اینکه چنین تفکری جفا در حق رزمندگان جبهه مقاومت است، افزود : مدافعان حرم از همه چیز گذشتند و با تمام وجود در این مناطق حضور یافتند.

ابوحمزه اضافه کرد: ساده‌اندیشان و ساده‌لوحان و کسانی که غرق در مسائل مادی هستند و با نگاه مادی عالم را رصد می کنند همین نگاه مادی گرایانه را نسبت به رزمندگان در جبهه مقاومت دارند.

وی در خصوص ضرورت حضور مستشاری نیروهای ایرانی در جبهه مقاومت اظهار داشت: قبل از سال 1389 هیئت‌هایی از کشورهای عربستان، ترکیه، قطر و امارت در سوریه حضور یافتند و با برگزاری جلساتی با رئیس جمهور و مسئولین دولتی سوریه جمع‌بندی جلساتشان بر این بود که اگر شما خواسته ما را تمکین کنید ما در مقابل تمام مشکلات و مسائل کشور سوریه را در عرصه‌های اقتصادی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و تعاملات با کشورهای عربی، غربی و ... حل خواهیم کرد.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه عمل آنها مشروط بر این بود که کشور سوریه با جمهوری اسلامی ایران قطع ارتباط کند، تصریح کرد: آنها سوریه را تهدید کردند که اگر به خواسته آنها تمکین نکند مجموعه کشورهای عربی را بر سر ملتشان می‌ریزد و درصدد تجزیه سوریه وارد عمل خواهند شد.

وی به دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری در خصوص پیشنهاد مزبور اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری دو راه را در برابر این پیشنهاد مطرح کرد به این صورت که اگرعزت ملت و دولت خود را می‌خواهید باید ایستادگی و مقاومات کنید و اگر ذلت ملت و دولت خود را می خواهید نسبت به خواسته‌های آنان تمکین کنید.

* سوریه و کشورهای خط مقدم مقاومت، عمق استراتژی نظام جمهوری اسلامی است

ابوحمزه با بیان اینکه بشار اسد تحصیل کرده انگلستان و دارای دکترای چشم پزشکی است، افزود: ایشان به جهت شناخت عمیقی که نسبت به مقام معظم رهبری و ارتباط نزدیک با سیدحسن نصر الله داشت در نهایت پیشنهاد نخست رهبر را انتخاب و ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: تهدید آنها درست بود و این نتیجه برنامه‌ریزی مدون و منظم آمریکا بود که مزدورهایی از بیش از 40 کشور به سوریه ریختند و تمام کشورهای غربی نیز به کمک آنها آمدند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان هدف اصلی از شروع این جنگ را گرفتن جاپای اصلی و محکم نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت : آنها با این جنگ به دنبال گرفتن نقطه اتصال جمهوری اسلامی ‌ایران با کشورهای لبنان، فلسطین سوریه و عراق بودند.

وی با اشاره به شکست‌های پی در پی کشورهای مزدور در طول 8 جنگ بیان داشت: عمده بستر و زمینه‌ای که این کشورها مد نظر داشتند این بود که جمهوری اسلامی را زیر فشار قرار دهند تا جای پا را بگیرند.

ابوحمزه در خصوص ضرورت حفظ این رد پا به تعبیری از مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این تعبیر سوریه و کشورهای خط مقدم مقاومت، عمق استراتژی نظام جمهوری اسلامی است و اگر ما این عمق را حفظ و حمایت نکنیم نهایت سراغ ما خواهند آمد.

وی ادامه داد: تدبیر بر این شد به جای آنکه ما در کشور خود بنشینیم و دشمن به سراغ ما بیاید، به صورت مستشاری در هزاران کیلومتر دورتر از مرزها در سوریه به سراغ آنها رفتیم.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان نقش مهم و تعیین کننده در بحث سوریه را تدبیرهای حکیمانه و الهی مقام معظم رهبری عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر که بیش از 5 سال از جنگ گسترده و همه جانبه کشورهای عربی و غربی در سوریه می‌گذرد به هیچ نقطه ای نرسیده اند و مراحل انتهایی کار را در بخش حلب سوریه و بخش موصل در عراق شاهد هستیم.

وی با تاکیدبر اینکه جنگ ما در سوریه به خاطر دفاع از خود، کشور و انقلاب اسلامی است، افزود: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که حضور ما در سوریه صرفاً به دلیل دفاع از مردم سوریه است در صورتی که در طول چند سال در جنگ‌های کشورها هدف جمهوری اسلامی ایران بود.

ابوحمزه تمام طراحی و حرکت‌های آمریکا را مورد هدف قرار دادن نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: فلسفه تشکیل داعش، جبهه النصره و شام همه در رسیدن به این نقطه بود که جمهوری اسلامی ‌را هدف قرار دهند و محور اصلی تحرکات آنها در بحرین، لبنان، فلسطین و شمال آفریقا مقابله با جمهوری اسلامی‌ ایران است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هدایت اصلی این ملت‌ها را به دست گرفته و در مقابل غرب ایستادگی می‌کند.

* حرکت‌های ایجاد شده در منطقه زمینه‌ساز تمدن بزرگ اسلامی

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان در ادامه با اشاره به تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: این حرکتی که در بحث برجام انجام داده اند و سنا و کنگره آمریکا همزمان در مقابل جمهوری اسلامی ‌ایستادند و تحریم‌ها را تمدید کردند به دلیل شکست‌های پی در پی آمریکا و کشورهای غربی در منطقه است.

وی اضافه کرد: آمریکا و کشورهای غربی با پوشش برجام به دنبال حل مشکل حزب الله و مسائل موشکی جمهوری اسلامی و دفاع از ملت‌ مسلمان توسط جمهوری اسلامی‌ بودند تا به نوعی جمهوری اسلامی را ‌از همه حرکت‌هایی که در منطقه غرب آسیا انجام می دهد خلع سلاح کنند.

ابوحمزه ادامه داد: در این خصوص تلاش‌های بسیاری توسط آنها صورت گرفت و خوشبختانه به نتیجه نرسیدند و در کنگره سنا با تمدید تحریم ها به نوعی در صدد جبران مافات خود برآمدند غافل از اینکه جمهوری اسلامی با اقتدار و بلند نظری که مقام ولایت دارد و با حضوری که مردم با ایثار و از خود گذشتگی در صحنه دارند از آرمان‌ها و جهت‌گیری‌های اصلی که امام (ره) و مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند قصور نخواهند کرد و روز به روز این راه را ادامه خواهند داد تا به نتیجه اصلی برسند.

وی با تاکید اینکه حرکت‌هایی که در سوریه، عراق، لبنان و یمن انجام می‌شود همه پرورش یافته مکتب امام (ره) است، افزود: امروز شرایط و وضعیتی ایجاد شده که مدافعان حرم ایرانی به عنوان الگو و اسوه و نمونه در بین جوانان دیگر کشورها استفاده می‌شود وخوشبختانه روز به روز گرایش به اسلام و به‌خصوص مذهب شیعه بسیار شده است.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان گفت: حرکتی که اکنون در منطقه شاهد آن هستیم نسیمی است از تحول عظیم و بنیادین که در آینده در این منطقه شکل خواهد گرفت و آن بر اساس تدبیری که مقام معظم رهبری فرمودند تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است.

وی حرکت‌های ایجاد شده در منطقه را زمینه‌ساز تمدن بزرگ اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت : ما مرحله به مرحله به سمتاهدافی که امام(ره) برای انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند حرکت می کنیم و به قله نزدیک می شویم.

ابوحمزه ترسیم هدف امام(ره) را آزادسازی بشریت از یوغ سلطه معرفی و اضافه کرد: هدفی که جمهوری اسلامی دنبال می کند در راستای ترسیم اهداف امام (ره) است و بحث سوریه، عراق، افغانستان، یمن، آسیای شرقی و... مقدمه‌ای برای رسیدن به این هدف والا است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با حرکت‌هایی که آغاز کرده‌اند زمینه فروپاشی خود را فراهم کردهاند، افزود : غربی‏ها متوجه نیستند که با آتش بازی میکنند و ما بدون اینکه حضور نظامی در غرب داشته باشیم فرهنگ اسلام، ارزش و ایستادگی را به ملت‌هایشان منتقل می کنیم.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان با اشاره به گرایش غرب به چادر بیان داشت: مطالعه دانشمندان، متفکران و نخبگان غربی درباره قرآن و اسلام که شاهد آن هستیم گواه این مطلب است.

* حضور دو پزشکان همدانی در جبهه‌های مقاومت

ویادامه داد: ما از ایران و مسیر اصلی عبور کرده‌ایم و هیچ خطری جمهوری اسلامی ‌را تهدید نمی‌کند مگر خطرات داخلی و این در صورتی است که ما از ارزش‌ها و آرمان‌ها دست بکشیم و به طور قطع این اتفاق نخواهد افتاد.

ابوحمزه با بیان اینکه هر چقدر که به جلو می رویم قدرت و اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی بیشتر به چشم می‌آید، افزود: اثرات اسلام و انقلاب در سطح دنیا نمایان بوده و این به برکت خون تمام شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای هسته‌ای، شهدای حادثه منا، شهدای حله و ... است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت و تکلیف ما بسیار سنگین است، افزود: این یادواره‌ها و نشست‌ها حرکت‌های بسیار ارزشمندی است منوط بر اینکه جهت دهی و حرکت ما به خود اندیشیدن و افزایش اعتماد به نفس در وجومان ایجاد شود.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همداناضافه کرد: پیام یادواره‌ها این است که از راهی که شهدا دنبال کردند درس و عبرت بگیریم و آن را ادامه دهیم.

وی از حضور دو پزشک همدانی و سه پزشک تهرانی به صورت گمنام در جبهه های مقاومت خبر داد و اظهار داشت : در بین این حرکت‌ها دکتر ممتاز و دکتر اطهر از جامعه پزشکی خدمات بسیار ارزنده و ارزشمندی را در این اعزام ها داشته اند.

سردار ابوحمزه ادامه داد : علاوه بر این در حدود 30 نفر از کارمندان علوم پزشکی همواره در اعزام ها یار و یاور ما بوده اند.

وی این حرکت جامعه پزشکی را نشانگر روحیه ایثار و فداکاری و رشادت و از خود گذشتگی دانست و ابراز داشت: باوری که در پزشکان و سایر قشرها در این راستا ایجاد شده باید اضافه و ترغیب و تشویق شود.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان در ادامه به رشادت ها وخدمت رسانی جامعه پزشکی همدان اشاره کرد و افزود: در طول چند سال همه برنامه‌ها در سطح استان و خارج از استان در جاهایی که نیاز به حضور این عزیزان بود همواره بدون هیچ چشم‌داشتی به خدمت رسانی و کمک شتافتند و هر سال این کار تکرار می شود و تیم های پزشکی برای ارائه خدمت به مناطق محروم اعزام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت ها درس گرفتن از شهدا و زمینه و بستری برای رشد و تعالی در مجموعه جامعه پزشکی به عنوان یک نعمت و موهبت الهی است.

ابوحمزه در خصوص غنیمت شمردن این نعمت عنوان کرد : باید همه خدمت ها و کارها برای رضای خدا باشد تا اثر بخش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات