رئیس مرکز بهداشت اراک تاکید کرد

آموزش و خودمراقبتی لازمه ارتقای سلامت

رئیس مرکز بهداشت اراک آموزش و خودمراقبتی را لازمه ارتقای سلامت دانست و گفت: داوطلبین امر سلامت به عنوان بازوان توانمند حوزه بهداشت می‌توانند در زمینه خودمراقبتی کمک شایانی داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۵۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عبلرضا پارسا ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی داوطلبان سلامت که در کانون امام علی(ع) کلانشهر اراک برگزار شدبا اشاره به مشارکت و همکاری داوطلبان سلامت در کلانشهر اراک گفت: داوطلبان اراکی در حوزه سلامت جهش خوبی داشته‌اند و اگر توسعه یا رشدی در حوزه سلامت را شاهد هستیم به خاطر وجود داوطلبان است.

وی افزود: اگر همیاری و همدلی داوطلبان نباشد قطعا ما مسئولین حوزه بهداشت هم در حوزه سلامت پیشرفتی نخواهیم داشت و وظیفه خود را به خوبی انجام نخواهیم داد.

رئیس مرکز بهداشت اراک بیان کرد: از جمله ارتقاء سواد سلامت و بهره‌گیری از مشارکت‌های بین بخشی به نقش و مشارکت مردم بستگی دارد.

پارسا با اشاره به نامگذاری روز 14 آذر به نام روز داوطلبان سلامت گفت: نام‌گذاری 14 آذر به‌عنوان روز جهانی داوطلبان سلامت نشان از اهمیت کار این داوطلبان دارد که باید قدردان زحمات آنها بود، گسترش برنامه خود مراقبتی بر تلاش داوطلبان سلامت در جهت ارتقاء سواد سلامت جامعه استوار است.

وی آموزش حفظ وضعیت سلامتی، کنترل عوامل زمینه‌ساز بیماری و کنترل بیماری را از مراحل کار داوطلبان سلامت در برنامه خود مراقبتی برشمرد و گفت: امیدواریم با خدماتی که این قشر خدوم و زحمت‌کش انجام می‌دهند به پوشش خوبی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر برسیم.

رئیس مرکز بهداشت اراک در پایان خاطرنشان کرد: یک‌چهارم هموطنان‌مان دارای اضافه وزن و دیابت هستند و از این بیماری رنج می برند و از سوی دیگر شاهد افزایش هزینه‌های در حوزه سلامت هستیم و در این راستا وزارت بهداشت برنامه‌ای در قالب برنامه سلامت برای هم وطنان تدارک دیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات