تمدید این تحریم‌ها با توجه به این‌که تهران دولت کنونی آمریکا را برای خروج از توافق هسته‌ای تهدید می‌کند و تلاش‌های ایران برای بر هم زدن موازنه قدرت در خاورمیانه مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است اهمیت فزاینده‌ای دارد.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۴۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه
اغلب شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب در دوره قبل از انتخابات آمریکا، تحلیل های خود را بر مبنای پیروزی هیلاری کیلینتون قرار داده بودند و پیروزی ترامپ را همواره با پاره کردن برجام همراه می دانستند.حال که ترامپ رئیس جمهور آمریکاست و مجموعه سنا و کنگره قانون جدیدی را در راستای نقض برجام تصویب کرده اند، رویکرد افزایش فشار بر ایران به بهانه های غیر هسته ای توسط ترامپ را اجتناب ناپذیر قلمداد می کنند.
شبکه ماهواره ای صدای آمریکا در این راستا عنوان می کند:

جف دایل در مقاله‌ای در فایننشال تایمز با عنوان «تیم ترامپ تحریم‌های جدید غیرهسته‌ای را مدنظر دارد» می‌نویسد: منابعی در کنگره می‌گویند که تیم انتقال قدرت دولت ترامپ بررسی تحریم‌هایی را در ارتباط با تروریسم، برنامه موشک‌های بالستیک و سوابق حقوق بشری ایران آغاز کرده است که نقض برجام محسوب نمی‌شود. حامیان تحریم‌های جدید معتقدند این رویکرد بدون تحمیل هزینه‌های دیپلماتیک نادیده‌گرفتن برجام، می‌تواند تهران را در حمایت از گروه‌های نظامی وابسته‌اش در خاورمیانه زیرفشار بگذارد. شماری از جمهوری‌خواهان بلندپایه از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند برجام را برای پرهیز از صدماتی که به روابط آمریکا با متحدانش خواهد زد لغو نکند اما طرح‌هایی برای وضع تحریم‌ مرتبط با برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سپاه‌پاسداران در نظر دارند.

کریستینا پترسن، کارول ای‌لی و جی‌سالامون در مقاله‌ای در وال استریت ژورنال با عنوان «سناتور در تصویب تمدید تحریم‌های ایران به مجلس نمایندگان می‌پیوندد» می‌نویسد: یک مقام ارشد دولت اوباما می‌گوید رئیس‌جمهور قانون تحریم ایران را امضا خواهد کرد و وزیرخارجه هم از اختیارات لازم برای ادامه چشم‌پوشی از تحریم‌های مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای استفاده می‌کند. سناتور میچ‌مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا می‌گوید: تمدید این تحریم‌ها با توجه به این‌که تهران دولت کنونی آمریکا را برای خروج از توافق هسته‌ای تهدید می‌کند و تلاش‌های ایران برای بر هم زدن موازنه قدرت در خاورمیانه مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است اهمیت فزاینده‌ای دارد. مقامات ایران از احتمال افزایش ذخیره اورانیوم آن کشور در واکنش به تصویب تحریم‌ها خبر داده‌اند. 
ارسال نظرات