خبرهای داغ:
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان قم در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو اعلام کرد: امروز جنبش دانشجویی کشور بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبارستیزی نیاز دارد. اما استقلال دانشجوی امروز نباید ابزار دست احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۹۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان قم در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو اعلام کرد: امروز جنبش دانشجویی کشور بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبارستیزی نیاز دارد. اما استقلال دانشجوی امروز نباید ابزار دست احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد.
 
متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ

يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

مى‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند، و خدا جز به كمال‌رساندن نور خود نمى‌خواهد. هر چند كافران را خوش نيايد.  (سوره توبه آیه۳۲)

۱۶ آذر نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است. تا دل‌های روشن در میان نباشد طاغوت و سیاهی و ظلم و بیداد از میان نمی‌رود. این سرود شوم قرن‌هاست که بر جهان و ملت‌ها سایه افکنده است.

۱۶ آذر روزی است که لاله‌های وطن در خون تپدند و کالبدشان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه‌های سوخته آرام گرفت. دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع دارد و به موقع و پیشاپیش همگان واکنش نشان خواهد داد.

دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی‌رسانی و مبدا تحولات کشور است. استقلال و آزادی و امنیت فضای دانشگاه به موازات استقلال،‌ آزادی و امنیت روانی واخلاقی جامعه است. محدود کردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانان انقلابی و مسلمان ماست.

امروز جنبش دانشجویی کشور بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبارستیزی نیاز دارد. اما استقلال دانشجوی امروز نباید ابزار دست احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد. چرا که دانشجو آزاد است و باید مستقلا جریان اجتماعی فراتر از گروه و حزب ایجاد نموده و آرمان‌های توأم با واقع‌نگری را تا تحقق نهایی به پیش ببرد که در غیر این صورت آلت دست گروه‌ها و احزابی که به دنبال کسب ، حفظ و افزایش قدرتند قرار خواهد گرفت و فاصله زیادی از ویژگی اصلی این جنبش یعنی استقلال پیدا خواهد نمود.

استقلال ، عدم نیازمندی کشور به بیگانگان است که از سویی منجر به جلوگیری از باج‌خواهی و از سویی همت و تلاش بی‌وقفه دانشجویان در عرصه علم و  دانش را می‌طلبد.

استکبارستیزی دیگر ویژگی فراموش نشدنی جنبش دانشجویی نیز ، هر زمان نیاز به مصداق دارد تا مبارزه با آن به فراموشی سپرده نشود.

استکبار امروز مجموعه‌ای از سیاست‌مداران آمریکایی بازورگویی ، جنگ‌افروزی و کشتار مردم بی‌گناه از یک سو و متفکران وابسته با تئوری‌پردازی تامین‌کننده منافع آمریکا از سوی دیگر مصداق بارز آن است و مبرهن است که جنبش دانشجویی باید به صورت نرم به مبارزه همه‌جانبه با آن بپردازد.

نقض برجام ، نشان داد این دولت بدعهد ایالات متحده همچنان با همان خوی استکباری دست از دشمنی و سنگ اندازی در مقابل ملت و نظام اسلامی ما بر نداشته و در هیچ عرصه دیگری قابل اعتماد نیست.

‌اعتماد به آمریکا و تکرار بدعهدی و بدقولی این کشور از جمله موضوعات مهمی بوده است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها درباره آن هشدار دادند و این درحالی است که طی سالهای اخیر و با شدت گرفتن روند توافق ایران با ۵+۱ این هشدار‌ها به مسئولین رنگ جدی تری به خود گرفت.

ایشان با تعابیر مختلف و مثال‌های فراوانی به بد عهدی‌ها، عهد شکنی‌ها و سخنان و سیاست‌های متناقض آمریکایی‌ها پرداخته و خوش بینی به آمریکایی‌ها را در کنار یادآوری بدعهدی‌های این کشور همراه کرده‌اند.

حضرت  امام خامنه‌ای در بیانات خود هشدار دادند:

« دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند ، با پیشنهادها و با قالبها و نوآوری های علمیِ خود بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا ببرند.

جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ی خود ، همیشه ضد استکبار ، ضد سلطه ، ضد استبداد ، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است.

این برداشت من از جنبش دانشجوئی و نگاه من به جنبش دانشجوئی است: ضد استکباری، ضد فساد، ضد اشرافیگری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه، ضد گرایشهای انحرافی؛ اینها خصوصیات جنبش دانشجوئی است.»

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان قم ، ضمن پاسداشت روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، عهد قدیمی خود را با مقام عظمی ولایت، حضرت امام خامنه ای، آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب تازه می کند و اعلام می کند: تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها