خبرهای داغ:
فرماندار مراغه در همایش روز دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با تاکید بر لزوم ایجاد فضای نقادانه در دانشگاه ها، گفت: مسئولان با ایجاد تقویت روحیه نقد پذیری، از ظرفیت دانشجویان برای ارتقای فرهنگی و اجتماعی جامعه استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۷۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ظفر محمدی افزود: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه ها در سطح جامعه، باید فرصت اظهار نظر برای این قشر تحصیل کرده و فرهیخته در دانشگاه ها داده شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد رابطه تنگاتنگ بین دانشگاهیان و مسئولان، تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های کلان کشوری با موفقیت به سرانجام می رسد، اظهار داشت: حضور با بصیرت دانشجویان و دانشگاهیان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کنار علم آموزی موجب اعتلا و رشد بالنده کشور و نظام مقدس اسلامی است.

محمدی با انتقاد از برخی مخالفت های یکسویه از دولت، اظهار کرد: نباید عده ای در قالب اقلیت و جناح خاص برای همه آحاد مردم تصمیم گیری کرده و به دنبال بزرگ کردن مسائلی باشند که جامعه را به سوی عدم اتحاد سوق می دهد.

وی افزود: آحاد مردم ایران اسلامی مشکلی با نظام اسلامی نداشته و همواره برای تقویت نظام، رهبری و قانون اساسی تلاش کرده و حتی از جان خود نیز دریغ نمی کنند.

فرماندار مراغه اظهار داشت: ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها با هدف معرفی ریشه های جنبش دانشجویی و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی تقویت و برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه نیز دراین همایش، گفت: جنبش بزرگ دانشجویی با بیش از پنج میلیون دانشجو، ظرفیت بزرگی برای ایجاد تحول و ارتقای کشور در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی است.

محمدرضا ولیلو افزود: دانشگاه و دانشجویان به عنوان نماد تحول خواهی و چشم بینای جامعه بر اساس رهنمودهای رهبری در مسیر آرمان گرایی اسلامی و قرآنی حرکت می کنند.

وی ادامه داد: دانشجوی ایرانی با الهام گرفتن از اسلام و سیره ائمه معصومین(ع) و با تکیه بر ارزش های اسلامی، پیشرفت در زمینه های علمی و فناوری را در راستای بالندگی نسل جوان جامعه دنبال می کند.

ولیلو تاکید کرد: دانشجوی جوان امروزی باید به عنوان پرچم دار نسل آینده جامعه، مطالبات برحق این نسل را از مسئولان امر مطالبه کند.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه، خاطرنشان کرد: این دانشگاه با تربیت بیش از 5.5 میلیون دانشجو و تحصیل 1.6 میلیون دانشجو در آن، از قطب های علمی و فرهنگی در سطح کشور و حتی دنیا است.

در این همایش از 50 دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با اهدای جوایزی تجلیل شد.

ارسال نظرات