مردم آذربایجان شرقی بیش از 68 میلیارد ریال صدقه دادند

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش میزان پرداخت صدقه از سوی مردم استان نسبت به سال گذشته، گفت: مردم آذربایجان شرقی بیش از 68 میلیارد ریال صدقه در هشت ماهه نخست سال جاری پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۶۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین دشتی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های جذب کمک های مردمی استفاده از صدقات است، افزود: صدقات جمع آوری شده در سرفصل های درمانی، جهیزیه، وام کارگشایی، اشتغال، عمران و مسکن مددجویی، امور فرهنگی و آموزش هزینه شده است.

وی با قدردانی از مردم و با اشاره به اینکه صدقات مردمی در همان محل جمع آوری شده و برای رفع مشکلات نیازمندان آن منطقه هزینه می‌شود، ادامه داد: کمک‌های مردمی بازوی توانمند این نهاد در کمک به محرومان و مددجویان تحت حمایت این نهاد به حساب می آید.

دشتی با بیان اینکه ضریب نفوذ صنادیق کوچک صدقات در استان 34 درصد است، تصریح کرد: 371 هزار صندوق صدقه کوچک، متوسط و بزرگ در سطح معابر و منازل وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی به علت اعتقادات دینی و کمک به همنوع خود در دادن صدقه پیشتاز هستند، اظهار کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در قالب صدقه و دیگر مساعدت‌ها به طور کامل صرف امور نیازمندان می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستم آنی پرداخت را شیوه ای جدید برای پرداخت آسان و سریع کمک های نقدی توسط مردم استان به کمیته امداد عنوان و تاکید کرد: از طریق شماره گیری #041*1*8877* یا از طریق سامانه پیامکی(ارسال عدد یک به شماره 8877) امکان پرداخت انواع کمک های نقدی همچون صدقه،زکات، کمک به مسکن نیازمندان، پرداخت نذورات، جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری، کمک به طرح اکرام ایتام، محسنین، شفاء، کوثر، طاها و تامین جهیزیه وجود دارد.

دشتی بیان داشت: سامانه آنی پرداخت با هدف تسهیل و تسریع در روند کمک رسانی مردم و خیران راه اندازی شده که نیکوکاران می‌توانند به ساده‌ترین شکل ممکن صدقه خود را به دست نیازمندان برسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار