بسیج سازندگی شهرستان زرندیه پیش قدم در اجرای اقتصاد مقاومتی
اجرای طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش قارچ، کارگاه خیاطی، پرورش بلدرچین، پرورش ماهی، پرورش شترمرغ، دام چندقلوزا، تولید لبنیات، صنایع دستی، چیپس میوه و ... به همت بسیج سازندگی در زرندیه توانسته است بخشی از مشکلات اشتغال این شهرستان را مرتفع سازد.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۴۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امام خمینی(ره) پس از گذشت چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی با آینده‌نگری و دوراندیشی خود، فرمان تاسیس بسیج مستضعفین را صادر کرد تا در روزهای سخت و مهم انقللاب، دوران جنگ و دوران پس از جنگ، بسیج مردمی پشتوانه محکمی برای انقلاب باشد.

امروز با گذشت 38 سال، بسیج؛ این شجره طیبه همچنان به وظایف خود در قبال مردم و جامعه به خوبی عمل می‌کند و نمونه‌های آن را می‌توان در  عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی و اردوهای طرح هجرت دید.

بسیج در تمامی عرصه‌ها امتحان خود به خوبی و با نمره عالی پس داده است. بسیجیان سراسر کشور مفتخر هستند که رهبر معظم انقلاب از عملکرد بسیج راضی باشد.

سرگرد پاسدار محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان زرندیه با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان به همت بسیج سازندگی گفت: طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی با موضوعات مختلف مثل پرورش قارچ، کارگاه خیاطی، پرورش بلدرچین، پرورش ماهی، پرورش شترمرغ، دام چندقلوزا، تولید لبنیات، صنایع دستی، چیپس میوه و ... در زرندیه اجرا شده است.

وی افزود: در راستای ترویج طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال بخشی از فعالیت‌های بسیج سازندگی به ایجاد اشتغال در زرندیه اختصاص یافته است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرندیه تصریح کرد: یکی دیگر از مباحثی که بسیج سازندگی در دستور کار دارد طرح های هجرت یا اردوهای جهادی است که با استقبال قشر عظیمی از جوانان و نوجوانان شهرستان روبرو شده است.

وی افزود: طرح‌هایی که موجب محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور شده و موجبات دلگرمی مردم نیازمند را فراهم کرده، از طرفی جوانان که آینده‌سازان این کشور هستند را با مشکلات و دردهای بخش ضعیف جامعه آشنا می‌کند.

گروههای جهادی در شهرستان زرندیه مانند نقاط دیگر کشور هر سال با حضور در مناطق محروم شهرستان به ایفای نقش در آبادانی و فقر زدایی این مناطق میپردازند.

گروههای متشکل از دانشآموزان و دانشجویان بسیجی است که با شوق فراوان دوست دارند قدمی ولو کوچک در آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی بردارند.

امسال هم مانند سال‌های گذشته اردوهای جهادی با طرح‌هایی چون مرمت مدارس، رنگ‌آمیزی، ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام برای افراد بی بضاعت، کمک در برداشت محصولات کشاورزی، لای روبی قنات‌های کشاورزی، ساخت مسجد و ... در زرندیه اجرا شد.

اردوهایی که دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و ... در آن حضور داشتند و با شوق خدمت خالصانه مشغول به کار بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات