طلبه شیعه نیجریه‌ای گفت: 99 درصد جامعه شیعی نیجریه توسط شیخ زکزاکی با اسلام آشنا و به دین اسلام روی آوردند و در حال حاضر نیز مقلد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۳۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ابراهیم احمد ابوعقیل از طلاب شیعه کشور نیجریه در حوزه علمیه قم در نشست بصیرتی با موضوع «انقلاب ایران و رهبری» که با حضور بسیجیان خواهر حوزه مقاومت حضرت زهرا(س) و بسیج طلاب مدرسه علمیه هاجر شهرستان خمین برگزار شد با اشاره انقلاب اسلامی ایران و ویژگی‌های ارزشی آن گفت: انقلاب اسلامی ایران امید بخش همه مسلمانان جهان است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) باعث سربلندی اسلام در جهان شد و اگر تاکنون انقلاب اسلامی نبود بسیاری از مردم کشورهای جهان کافر می‌شدند چراکه اسلامی که آمریکا به مردم معرفی می‌کند اسلامی است که جز خشونت و ارتکاب جرم چیزی دیگری به همراه ندارد.

ابوعقیل تصریح کرد: اسلامی که امام خمینی( ره) به جهانیان نشان داد این است که اسلام، دین محبت، مودت و نیکی است و با این اساس مردم کشور ایران نباید اجازه ورود و دخالت بیگانگان در امور کشورشان را بدهند، اگر این اتفاق رخ دهد این کشور عظیم و اسلامی تبدیل به جهنم شده و باعث تضعیف روحیه کل مسلمانان جهان می شود.

این طلبه نیجریه‌ای به وضعیت مسلمانان و شیعیان کشور نیجریه اشاره کرد و افزود: کشور نیجریه جمعیت بیش از 170 میلیون دارد که 70درصد آن مسلمان و 90 درصد اسلام‌گرا هستند.

ابوعقیل در ادامه گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور با الهام از روش و منش امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حرکت انقلابی خود را که تغییر وضعیت کشور بود از سال 1979 همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز کرد.

وی با اشاره به سخن شیخ زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی با آغاز حرکت انقلابی خود گفت وضع کنونی کشور نیجریه قابل ادامه نیست و باید عوض شود اگرچه جزو کشورهای اسلامی نیستیم و مسلمان هستیم. در حال حاضر هم نیجریه جزو کشورهای اسلامی نیست با این که بیش از 70 درصد مسلمان هستند.

این طلبه نیجریه‌اییادآور شد: در نیجریه با رهبری شیخ زکزاکی می خواهیم به اسلام اصیل که دین محبت، سلامت و همه خوبی‌هاست و نه دین تروریستی؛ برگردیم و با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران و شیعیان ایرانی 99 درصد از جمعیت شیعه نیجریه توسط زکزاکی شیعه شده‌اند و مقلد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای هستند .

ابوعقیل در پایان به امنیت موجود در کشور ایران اشاره کرد و گفت: مردم مسلمان، شیعی و انقلابی ایران قدر انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن وامنیت داخلی را باید بدانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات