عضو کمیسیون اقتصادی بسیج مستضعفین در گفتگو با «بسیج»:
مینو اصلانی گفت: اشتغال بومی از جمله تاثیرات بسیج در مناطق مختلف کشور است بسیج در شهرها و روستاها خدمات مورد نیاز ارائه می‌دهد. از اینرو بسیج می‌تواند در جهت رفع مشکلات اقتصادی کمک شایان توجهی ارائه کند.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۲۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳

مینو اصلانی عضو کمیسیون اقتصادی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به چگونگی نقش  آفرینی بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت :در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

اصلانی با بیان اینکه این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح گردید افزود: در همین دیدار، رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش» را معرفی نمودند.

وی با انتقاد از شعار زدگی بدون عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اهمیت مبحث  اقتصاد مقاومتی به حدی رسیده است که نه تنها شعار سال بلکه نام سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین است. آنچه که انتظار می‌رود اقدامات جدی مسوولان برای اقدام و عمل است.

اصلانی بیان داشت: ظرفیت بسیج، کارآمدی این نهاد مردمی را در عرصه های مختلف نشان می‌دهد که با وجود پتانسیل جوان، خلاق و کارآفرین این گستردگی ظرفیت می‌تواند در سطح کشور گسترش یافته که وسیه ای برای بهره وری از این ظرفیت عظیم را ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی،  لبیک گوی رهبر معظم  انقلاب باشیم. در این راستا بسیج توانسته اقدامات موثری را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد. چنانچه توانسته علاوه بر درآمدزایی، اشتغال برای جمعیت کثیری از جوانان جویای کار بوجود آورد که می‌توان به طرح‌های مفیدی همچون، طرح های همگام با کشاورز، آموزش کشاورزان و الگوگیری از کشاورزان اشاره کرد.

اصلانی افزود: اشتغال بومی از جمله تاثیرات بسیج در مناطق مختلف کشور بوده که سبب شده بسیج بتواند با شناسایی مناطق مختلف رونق بخشی محصولات هر منطقه را مد نظر قرار دهد.

وی در خاتمه بیان داشت: کمیسیون جهاد اقتصادی سازمان بسیج مستضعفین اقدامات موثری از جمله ارائه طرح‌های متنوع  و برنامه ریزی لازم برای اجرای اقتصاد مقاومتی بپردازد. انتظاری که از دولت می‌رود بکارگیری نیروهای بسیج در رفع مشکلات اقتصادی مردم است.

ارسال نظرات