گزارش یک موسسه نحقیقاتی نشان می‌دهد اقتصاد عربستان سعودی در سال 2017 وارد رکود می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۷۴۹۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  تحقیقات موسسه BMI ریسرچ نشان می‌دهد به دلیل اعمال برخی سیاست‌های ریاضت اقتصادی از سوی دولت عربستان برای مقابله با تاثیرات پایین‌ بودن قیمت نفت در بازار جهانی بر اقتصاد این کشور رشد بخش غیرنفتی عربستان طی ماه‌های آینده به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. 

این تحقیقات نشان می‌دهد با توجه به تداوم اعمال سیاست‌های ریاضتی رشد اقتصادی عربستان برای نخستین بار در 18 سال گذشته منفی خواهد شد. این گزارش رشد واقعی سال 2017 عربستان را منفی 0.2 درصد پیش‌بینی کرده است که از سال 1999 تاکنون اولین رشد منفی این کشور خواهد بود. 

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد عربستان در سال 2016 رشد اقتصادی 0.8 درصدی را تجربه خواهد کرد. از سوی دیگر این گزارش تاکید می‌کند که با توجه به کاهش فعالیت‌های اقتصادی و کاهش تولید نفت عربستان برای عمل به تعهد این کشور در توافق اوپک اقتصاد عربستان وارد رکود خواهد شد. 

در ماه سپتامبر دولت عربستان آغاز اجرای یک بسته اقدامات اقتصادی شامل به تعویق انداختن بسیاری از پروژه‌های زیرساختی این کشور و همچنین کاهش حقوق و مزایای کارمندان بخش دولتی خود را معرفی کرد. 

موسسه BMI ریسرچ پیش‌بینی کرد: این اقدامات همچنان ادامه خواهد یافت و در سال 2017 عربستان سیاست‌های ریاضت اقتصادی جدی‌تری را در پیش خواهد گرفت.

ارسال نظرات