خبرهای داغ:
عضو هیأت‌ علمی جامعة الزهرا(س) تقویت اعتقادات مردم به‌ ویژه نسل جوان را لازمه مقابله با گسترش ولنگاری فرهنگی در جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۸۷۴۸۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، زهرا تاجیک امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به کاهش ولنگاری فرهنگی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم که امنیت روانی و فرهنگی جامعه در حد مطلوبی باشد و عملاً به مقابله با ولنگاری فرهنگی بپردازیم، مهم‌ترین کار، تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم است و اینکه به‌ درستی به شبهات موجود در جامعه با رویکرد اخلاق‌مدارانه پاسخ دهیم؛ اگر در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که تا حدودی آرامش و امنیت روانی بخشی از جامعه دچار خلل شده، یکی از دلایل اصلی‌اش کمرنگ شدن توجه به دین و امور معنوی در زندگی این افراد است.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که سال‌هاست در عرصه مشاوره فعال هستم معتقدم با وجود آنکه عموم خانواده‌های ایرانی نسبتاً پایبند به معنویت و دین هستند اما گاه مشکلاتی که در این عرصه پدید می‌آید به خاطر غفلت و یا کم‌توجهی به این مقوله است.

عضو هیأت‌ علمی جامعه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد جامعه به جای آنکه ارتباط خود را با خدای متعال تقویت کنند، گمشده خویش در بحث آرامش و آسایش را صرفاً در جنبه‌های مادی جستجو می‌کنند و حال‌ آنکه به این طریق به آرامش حقیقی نمی‌رسند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که در نوع ارتباط با یکدیگر به احکام و مناسبت‌های شرعی توجه جدی داشته باشند و یادشان هم نرود که دوام زندگی زناشویی و خانوادگی بر پایه اخلاق‌گرایی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها