خبرهای داغ:
گزارش از افتخارآفرینان آسیایی کاراته قم؛
پانزدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان آسیا با کسب 2 مدال برنز برای کاراته استان به پایان رسید تا قم در سالی موفق هم از پیکارهای جهانی و هم از آسیایی مدال بگیرد.
کد خبر: ۸۷۸۷۴۸۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کاراته قم بعد از مدال طلای مسابقات کاراته 2014 قهرمانی نوجوانان آسیا، در دوره جدید این مسابقات در سال 2016 که به میزبانی کشور اندونزی به انجام رسید، دو کاراته‌کا داشت که هر دو نفر آنها یعنی حمیدرضا نجاتی و مرتضی نعمتی موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز اوزان خود در دو رده سنی نوجوانان و جوانان شدند تا قم بعد از طلای جهان دو مدال آسیا را نیز از آن خود کند.

*افزایش مدال‌های قم از مسابقات رده‌های سنی پایه آسیا

این در شرایطی است که در سال 2014 نیز کاراته قم دو نماینده‌ در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی نوجوانان کاتا و کومیته ایران به مسابقات قهرمانی آسیا در کشور مالزی داشت و در آن پیکارها حمیدرضا نجاتی نوجوان آینده‌دار کاراته قم به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت و علیرضا خدری در بخش کاتا مدالی نگرفت.

اما در این دوره حمیدرضا نجاتی در یک رده سنی بالاتر یعنی جوانان به مدال برنز دست یافت و مرتضی نعمتی نیز که نخستین حضور در پیکارهای آسیایی رده سنی نوجوانان را تجربه می‌کرد همانند نجاتی برنز گرفت تا در مراسمی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و معاون توسعه امور ورزش این اداره‌کل، از این دو قهرمان قمی کاراته نوجوانان و جوانان آسیا تقدیر شود.

*طلای نجاتی از مسابقات آسیایی مالزی

این در حالی است که حمیدرضا نجاتی به عنوان تنها کاراته‌کای نوجوان استان قم در وزن به اضافه 70 کیلوگرم بخش کومیته مسابقات سال 2014 آسیا از سد تمامی حریفان عبور کرد و به مقام قهرمانی و نشان طلا پیکارهای کاراته قهرمانی رده سنی نوجوانان قاره کهن دست یافت.

دو سال قبل چهاردهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال با حضور 370 کاراته‌کا از 29 کشور در مالزی برگزار شد و در رقابت‌های بخش کومیته رده سنی نوجوانان و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم، حمیدرضا نجاتی کاراته‌کای شایسته قم به مدال طلا رسید.

این نوجوان قمی در راه رسیدن به مقام قهرمانی پس از یک دور استراحت در دور دوم نماینده چین را هشت بر صفر برد، سپس مقابل قزاقستان به برتری 11 بر هفت رسید و در فینال موفق به شکست دادن حریف اردنی با نتیجه چهار بر صفر شد و مدال طلا را به خود اختصاص بدهد.

البته کاراته قم یک کاتارو به نام علیرضا خدری نیز در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا داشت که خدری نتوانست به مدال برسد، ضمن اینکه علی سلطانی به عنوان مربی کاتای نوجوانان و مجید عبدالحسینی به عنوان مربی کومیته امید زیر 21 سال نیز از جمع مربیان کاراته قم در این مسابقات حضور یافته بودند.

*برنز نجاتی از پیکارهای آسیایی اندونزی

این کاراته‌کای پرتوان که دو سال بعد از طلای 2014 نوجوانان آسیا یک رده سنی بالاتر آمده بود، این بار به نمایندگی از استان قم در رده سنی جوانان به رقابت‌های کاراته 2016 قهرمانی رده سنی جوانان آسیا اعزام شد و با کسب مقام سوم و نشان برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد.

حمیدرضا نجاتی با وجود پذیرش شکست در سومین مسابقه خود برابر حریفی از جدی‌ترین رقیب تیم ایران یعنی ژاپن، از گردونه مسابقات کنار نرفت و در جدول شانس مجدد توانست مقام سوم و نشان برنز این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا را به ارمغان بیاورد.

در حالی که کاراته‌کا‌های سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید زیر 21 سال به نمایندگی از کشورمان به رقابت‌های کاراته قهرمانی 2016  آسیا در شرق قاره کهن یعنی کشور اندونزی اعزام شده بودند و دو تن از آنها کاراته‌کاهای قمی به شمار می‌رفتند، نجاتی این‌بار نماینده وزن منهای 76 کیلوگرم تیم رده سنی جوانان کشورمان بود و با کسب مقام سوم، به مدال برنز بسنده کرد.

*مصدومیت علیرضا نجاتی و جایگزینی حمیدرضا نجاتی

حمیدرضا نجاتی که در اردوهای آماده‌سازی تیم ملی کاراته جوانان یکی از آماده‌ترین نفرات تیم ملی بود و البته به جای برادر دو قلوی و مصدوم خود یعنی علیرضا نجاتی با صلاحدید کادر فنی تیم ملی در این وزن راهی رقابت‌های کاراته قهرمانی جوانان آسیا شده بود، بدین‌ترتیب دومین مدال آسیایی خود را کسب کرد.

این کاراته‌کا توانمند با سابقه کسب چندین مدال از میادین داخلی، بین‌المللی و آسیایی، در انتخابی‌های وزن منهای 76 کیلوگرم کاراته‌کا بی‌رقیبی بود که در نهایت در ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابت‌های کاراته قهرمانی رده سنی جوانان آسیا در اندونزی ایستاد.

نجاتی در روز دوم پیکارهای کاراته جوانان قهرمانی 2016 آسیا برابر حریفان به میدان رفت و در گام نخست برابر حریفی از کشور سریلانکا که چندان در کاراته آسیا مطرح نیست به میدان رفت و وی را با شکست هشت بر صفر مواجه کرده و به مرحله دوم رسید.

نجاتی در دور دوم نیز با قرعه چندان سختی مواجه نشد، در حالی که حریف نجاتی از کشور هنگ کنگ بود و این کاراته‌کای ملی‌پوش قم بود که در یکی از مبارزات جذاب مرحله دوم برابر رقیب یک نتیجه هشت بر صفر دیگر را تکرار کرد تا به مرحله سوم صعود کند.

نجاتی در مسابقه سوم با یک رقیب سرسخت از کشور مطرح ژاپن برخورد کرد و بر خلاف انتظار نتیجه را واگذار کرد و برابر کاراته‌کا ژاپنی مغلوب شد تا به جدول شانس مجدد برود که این اتفاق با صعود حریف به دیدار نهایی برای نجاتی رخ داد و ملی‌پوش کاراته قم شانس خود را برای کسب مدال برنز مورد آزمایش قرار داد و با غلبه بر کاراته‌کای کشور عربستان به مقام سوم و نشان برنز قناعت کرد.

*نعمتی دومین مدال‌آور کاراته قم از مسابقات نوجوانان آسیا

دومین نماینده کاراته قم در مسابقات 2016 قهرمانی رده‌های سنی پایه قاره کهن، یک کاراته‌کا در رده سنی نوجوانان یعنی مرتضی نعمتی از چهره‌های آینده‌دار و تربیت‌ شده باشگاه کاراته استقلال قم بود که وی نیز موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز آسیا شد.

نعمتی که زیر خلیلی یکی از مربی قدیمی و سازنده کاراته قم تربیت شده و با کسب مقام نخست وزن منهای 52 کیلوگرم انتخابی تیم ملی سهمیه رقابت‌های آسیایی را به دست آورده بود در رده سنی نوجوانان آسیا همانند حمیدرضا نجاتی یک مسابقه را به حریفی از کشور ژاپن واگذار کرد.

نعمتی در گام نخست از رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان حریفی از کشور اردن را مغلوب کرد اما در دومین مسابقه مقابل رقیبی از کشور ژاپنی با رای داوران نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد مبارزات خود را پیگیری کند و با غلبه بر رقبایی ا چین تایپه و تایلند به نشان برنز آسیا دست یابد.

*تقدیر از آسیایی‌های کاراته قم به پاس کسب 2 مدال برنز

چهره‌های مدال‌آور کاراته استان قم از مسابقات رده‌های سنی پایه قهرمانی 2016 قاره کهن به پاس ماه‌ها تمرین، تحمل سختی‌ها و حضور در اردوی تیم‌های ملی و در نهایت کسب دو مدال برنز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

تقدیر اداره ‌کل ورزش و جوانان استان قم از دو قهرمان کاراته قم در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا در حالی صورت گرفت که کاراته قم مرتضی نعمتی در رده سنی نوجوانان بر سکوی سوم آسیا ایستاد و حمیدرضا نجاتی در رده سنی جوانان رتبه سوم قاره کهن را به ارمغان آورد.

به همین منظور حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان به اتفاق روح‌الله رمضانی معان توسعه امور ورزش این اداره کل در منزل حمیدرضا نجاتی و مرتضی نعمتی حضور یافتند و از نزدیک با پدر این دو قهرمان نیز دیدار و از زحمات و تلاش‌های خانواده آنها برای تربیت چنین قهرمان‌هایی قدردانی کردند.
ارسال نظرات