دکتر سید محمد حسینی گفت: بسیج امروز در حمایت از حرم اهل بیت عصمت و طهارت، مدافعان حرم و در حوزه جنگ نرم به عنوان مغز متفکر و اندیشمند در خدمت نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۸۷۴۷۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر سید محمد حسینی استاد دانشگاه تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین اختتامیه جشنواره ابوذر در استان البرز با اشاره به روز دانشجو اظهار داشت: این روز نماد مبارزه و مقاومت در برابر نظام سلطه و سرمایه داری است.

 بسیج مغز متفکر، بازوی توانمند و اندیشمند در خدمت نظام اسلامی است

وی افزود: همانگونه که گفته شده است بسیج مدرسه عشق است و شاگردان این مدرسه عناصر انقلابی، وارسته، متدین، حق طلب، فداکار، ایثارگر، از خود گذشته،ظلم ستیز و مدافع مظلوم هستند و ان شاء الله این فرهنگ را در جامعه تداوم خواهند بخشید و به دنیا معرفی خواهند کرد.

حسینی با بیان اینکه بسیج امروز به عنوان یک الگوی موفق، فراتر از مرزهای ایران اسلامی در عراق، سوریه، لبنان حضور دارد گفت: آنان با الهام از انقلااب اسلامی و دم مسیحایی و گرم امام خمینی(ره) حرکت خود را آغاز کرده اند و بسیج ما را به عنوان الگو، اسوه و سرمشق بسیار خوبی برای خودشان قرار داده اند.

استاد دانشگاه تهران بسیج را بازوی توانمند در عرصه جنگ سخت در دوران دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: بسیج امروز در حمایت از حرم اهل بیت عصمت و طهارت، مدافعان حرم و در حوزه جنگ نرم به عنوان مغز متفکر و اندیشمند در خدمت نظام اسلامی است.

وی بیان داشت: در جنگ سخت جسم ها آسیب میبیند ولی روح ها به بهشت پرواز میکند ولی در جنگ نرم اگر با شکست همراه باشد ممکن است جسم ها پروار شود اما روح ها به جهنم سقوط میکند وباید در این زمینه هم بسیج پیشگام و پیشتاز باشدتا چنین اتفاقی رخ ندهد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیج مردمی را قدرت نرم جمهوری اسلامی و یکی از قدرت های قابل توجه دانست و گفت: نیروهای نخبه و زبده در این مجموعه جمع شده اند تا هر کدام وظایفی را انجام دهند.

حسینی افزود: بسیج در همه حوزه ها فعال است و هر جا که مطالبه ای از ناحیه مقام معظم رهبری است، هرجا که کاری بر زمین مانده است ، بسیج است که وارد گود می شود و کار را انجام میدهد.

وی اظهار داشت: بسیج در حوزه رسانه خدمات ارزنده ای را انجام داده است و مطبوعات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات را همیشه مطمع نظر دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: امروز گروه های رسانه ای دنیا هستند که میخواهند اهداف نظام لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه داری را پیش ببرند از این جهت کار کردن در این حوزه بسیارظریف و مقدس است ، هر فردی نمیتواند در این نبردی که روز به روز پیچیده تر میشود مشارکت داشته باشد وبه افراد دلسوز و متدین نیاز دارد.

حسینی اهل مطالعه و کار و تلاش بودن را یکی از خصیصه های مهم اصحاب رسانه معرفی کرد و گفت: همان طور که در دوران دفاع مقدس بسیجی پیشگام، پیشتاز وطلایه دار بود، امروز هم در جبهه روشنگری این رسالت بر دوش او است.

وی گفت: عالم رسانه، عالم سیاست است و سیاست هم همیشه همراه با دوز، کلک ، حقه و نیرنگ آمیخته است اما در سیاست اسلامی چنین مواردی را نداریم، کسی که قلم به دست میگیرد باید راستگو ترین انسان باشد، در این آشفته بازار فضای مجازی که هر فردی به خود اجازه میدهد که هر مطلبی را بنویسد این رسانه های پیشگام هستند که باید معیار ها را بیان کنند و پشت صحنه بسیاری از قضایا را مطرح کنند.

حسینی افزود: در حالی که بعضی به دنبال قهرمان شدن هستند و میخواهند از هیچ برای خود همه چیز بسازند، از هر وسیله و شگردی استفاده کنند برای اینکه در جامعه مطرح شوند، از هر تریبون مقدسی استفاده میکنند برای آنکه خود را به جامعه به عنوان یک قهرمان معرفی کنند، این رسالت رسانه ها است که باید حقایق را بیان کنند که واقعیت ماجرا به شکل است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی 38 سال در مقابل مستکبران ایستادگی کرده است تصریح کرد:  توانستیم کشور خود را در طی این سالها در امنیت قرار دهیم و توانستیم امنیت منطقه را نیز تضمین کنیم و برنامه های غرب را ناکام گذاشته ایم و اینها رسالت مطبوعات است و اگر ما پیرو ابوذر هیتیم باید این جرات و شهامت را داشته باشیم تا وظایف خود را انجام دهیم .

حسینی گفت: بعضی از ناهنجاری ها و رویه های غلطی که گاهی به نام اسلام گذاشته میشود ، رسالت مطبوعات این است که بدون اعتنا به اینکه افراد چه جایگاهی در گذشته داشته اند، باید حقایق را بیان کنند.

وی با اشاره به تمدید ده ساله تحریم ها علیه ایران افزود: این داستان مربوط به سال های اخیر نیست، بلکه از سال 32 تا کنون ما همواره بحث آمریکا را داشته ایم .

وی با اشاره به اینکه در مسئله برجام تشت رسوایی امریکا از بام بر زمین افتاده است به گونه ای که حتی یک نفر هم نمیتواند ان را توجیه کند بیان داشت: کسی دیگر نمیتواند چهره آمریکا را بزک کند، اما این مورد برای ما آسیب به شمار آمد اما در حال حاضر همه باید به این جمع بندی برسیم و دست در دست هم بدهیم و متحدانه در مقابل دشمن بایستیم.

حسینی یکی از اهداف جشنواره ابوذر را دشمن شناسی دانست و افزود: دشمن را باید شناخت و انسجام را در کشور ایجاد کرد، و اگر تا الان بحث آمریکا، غرب و سازش اختلافی بین ما ایجاد کرده بود، در حال حاضر باید دست در دست هم دهیم و به عنوان تجربه به ان نگاه کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد : بسیاری از مسائل برای افرادی که به آمریکا خوش بین بوده اند روشن شده و مشخص شد که ماهیت آمریکا چگونه است و باید مطبوعات و رسانه مسائل را تبیین کنند و تحلیل درست داشته باشند و به ویژه بسیجیان به فرموده رهبری بسیجی باید وسط میدان بماند تا فضیلت های اصلی انقلاب حفظ شود.

 
خبرنگار بسیجی: حسن زاده 

ارسال نظرات
پر بیننده ها