خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

سراب رتبه نخست سنددار کردن موقوفات را دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از 85درصد رقبات و موقوفات سراب سندار شده‌اند گفت: این شهرستان در تهیه و صدور اسناد وقفی رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۷۸۷۴۰۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام علی مصائبی در جمع اعضای شورای اداری سراب با تاکید بر حفاظت و صیانت از موقوفات و بقاع متبرکه اظهار کرد: تاکنون حدود 470 موقوفه و هزار و 200 رقبه در این شهرستان به ثبت رسیده است که هزار و 130 مورد آن سنددار شده‌اند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان، خواستار تسریع در صدور سند برایمابقی موقوفات شهرستان سراب شد.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به طرح ساماندهی امام‌زاده بزرگ(ع) سراب نیز تاکید کرد: بهسازی، مرمت و احیای ضریح این امامزاده(ع) موجب افزایش نذورات و همچنین رونق حضور زائران و مسافران شده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته 12مورد وقف جدید در شهرستان سراب به ثبت رسیده اظهار کرد: از این تعداد موقوفه هشت مورد آن انتفاعی و چهار مورد دیگر نیز منفعتی می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین تعداد موقوفات ثبت شده شامل الحاق مساجد و احداث حسینیه و بخشی نیز شامل زمین‌های مزروعی و واحدهای تجاری و مسکونی است که ارزش آن ها حدود 10میلیارد ریال می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها